صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۲۲۸۳۵

سه گزینه برای تحصیل دانش آموزان در سال تحصیلی آینده

آقای محسن حاجی میرزایی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در مورد شرایط تحصیلی دانش اموزان در سال آینده سخن گفت. وی گفت: گزینه اول این است که مشکلی برای حضور بچه‌ها در مدرسه نباشد و کلاس‌ها حضوری برگزار شود و گزینه دوم این است که ما مجبور باشیم در مقاطعی از سال تحصیلی مدرسه را تعطیل کنیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای این حالت کلاس‌های ترکیبی را درنظر گرفته ایم که در مواقعی که مشکلی وجود ندارد دانش آموزان در مدرسه حاضر خواهند شد و در شرایطی که امکان حضور بچه‌ها در مدرسه‌ها نیست از آموزش تلویزیونی، مجازی و یا بسته‌های آموزشی استفاده خواهیم کرد.
آقای حاجی میرزایی افزود: ممکن است برخی دروس به صورت حضوری و برخی دروس به صورت مجازی ارایه شود.
وی تأکید کرد: در گزینه سوم کلاس‌ها به صورت یک روز در میان تشکیل می‌شود تا امکان فاصله گذاری دانش آموزان در کلاس‌ها وجود داشته باشد و کمترین آسیب به دانش آموزان وارد شود.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در صورتی که زودتر به شرایط ایمن این بیماری برسیم ممکن است سال تحصیلی آینده زودتر از موعد و در شهریور آغاز شود.
آقای حاجی میرزایی گفت: به دلیل اهمیت پایه دوازدهم امتحانات این پایه به صورت حضوری برگزار می‌شود و برای حفظ سلامتی دانش آموزان تعداد حوزه‌های امتحانی را ۵۰ درصد افزایش دادیم تا دانش آموزان بتوانند در فاصله‌های مناسب از هم در امتحانات شرکت کنند.
وی افزود: به مدیران مدارس تأکید کرده ایم که نسبت به ضدعفونی کردن مدرسه قبل و بعد از حضور دانش آموزان توجه داشته باشند و دانش آموزان باید از ماسک شخصی و یا ماسکی که از طریق مدرسه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد استفاده کنند.

آقای حاجی میرزایی درباره برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان در استان‌های پرخطر گفت: برگزاری آزمون حضوری برای پایه دوازدهم یک تصمیم سراسری بود، ولی اگر شرایط در برخی استان‌ها حادتر شود تصمیم دیگری خواهیم گرفت.
وی افزود: شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان به مدارس ابلاغ شده است همچنین شهریه مصوب مدارس غیردولتی را مصوبه کرده و به مدارس ارسال کرده ایم.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: شهریه هر مدرسه بسته به خدمات آموزشی که ارایه می‌کند متفاوت خواهد بود.
آقای حاجی میرزایی گفت: پرداخت شهریه در مدارس غیردولتی تنها براساس خدمات ارایه شده است و هر خدمتی که ارایه نشود شهریه آن باید به اولیا بازگردانده شود.
وی افزود: همچنین شهریه خدماتی که در سال تحصیلی کنونی گرفته شده، ولی ارایه نشده است باید به اولیا باز گردد.
آقای حاجی میرزایی گفت: هفت مدرسه سرشناس غیردولتی به دلیل تخلف بازنگرداندن شهریه اضافی به خانواده‌ها تعطیل و مدیران آن عزل شدند.
وی به تعیین و تکلیف معلمان حق التدریس و نهضتی اشاره کرد و افزود: معلمان حق التدریس پس از یک دوره آموزشی یکساله و آموزشیاران نهضت سوادآموزی پس از قبولی در آزمون استخدامی که به زودی برگزار خواهد شد جذب آموزش و پرورش خواهند شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات