صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۲۲۸۹۳

مسئولین آمادگی کامل داشته باشند

در هنگامه دفاع مقدس و زمان‌هایی که ارتش بعثی صدام شکست‌های سنگینی را متحمل می‌شد[...]

یادداشت: در هنگامه دفاع مقدس و زمان‌هایی که ارتش بعثی صدام شکست‌های سنگینی را متحمل می‌شد، منافقین در زمان فصل درو با هجوم به خرمن‌های گندم و جو، حاصل زحمات یک سال کشاورزان را به آتش می‌کشیدند. اکنون هم خرداد است و دقیقاً در همان ایامی که پشتیبانان منافقین در آمریکا و فرانسه با بیشترین مشکلات و شکست‌ها مواجهه شده‌اند، آتش منافقین در جنگل‌ها و مراتع و حتی محیط‌های فرهنگی حکایت از یک فرمان سیستمی برای انحراف توجهات از شکست‌های آنان دارد.

گزاره‌های خبری: کمال‌الدین ناصری، رئیس دانشکده منابع طبیعی و محیط‌زیست دانشگاه فردوسی در خصوص آتش‌سوزی‌های اخیر در مراتع و جنگل‌های کشور گفت: «بخش زیادی از این آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی دارد.» فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور تأکید کرد: «در ۹۵ درصد از آتش‌سوزی‌های به وقوع پیوسته در جنگل‌ها و مراتع کشور، این عامل انسانی است که مقصر شناخته می‌شود. از این میزان، بخشی از آتش‌سوزی‌ها عمدی هستند و بخشی دیگر به دلیل بی‌توجهی افرادی است که در یک منطقه آتش‌افروزی کرده‌اند.» با این حال، وقوع چند آتش‌سوزی در پایتخت مدیران شهری را در مورد عمدی بودن آتش‌سوزی‌ها نگران کرده به‌طوری‌که زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران آتش‌سوزی بوستان چیتگر را عمدی دانست.

گزاره تحلیلی: ازآنجایی‌که احتمالات مختلفی نسبت به اتفاقات رخ‌داده در کشور مطرح هست، لزوم آمادگی کامل مسئولین کشور نسبت به حوادث این‌چنینی قابل‌انتظار است تا اولاً خسارات محیط زیستی وارده به کمترین حد ممکن برسد و ثانیاً اجازه موج‌سواری به رسانه های بیگانه در تهمت زدن به نظام مقدس جمهوری داده نشود.       (نویسنده: اکبر معصومی)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات