صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۲۳۱۳۷

کتابی که ترامپ را دستپاچه کرده است

با نزدیک شدن زمان انتشار کتاب خاطراتی که نحوه مدیریت ترامپ در قامت ریاست جمهوری ایالات‌متحده آمریکا در موضوعات مختلف سیاست داخلی و خارجی در آن مورد اشاره قرار گرفته شده است[...]

یادداشت: با نزدیک شدن زمان انتشار کتاب خاطراتی که نحوه مدیریت ترامپ در قامت ریاست جمهوری ایالات‌متحده آمریکا در موضوعات مختلف سیاست داخلی و خارجی در آن مورد اشاره قرار گرفته شده است، درگیری لفظی میان ترامپ و نویسنده این کتاب، یعنی جان بولتون، مشاور اسبق امنیت ملی وی بالا گرفته است.

گزاره خبری: به نوشته روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، در این کتاب موارد متعدد فساد ترامپ و ناکارآمدی دولت وی در خصوص مسائل مختلف نقل شده است. گرچه این کتاب هنوز منتشر نشده، اما به پردرخواست‌ترین کتاب سایت آمازون تبدیل‌شده و اولین کتابی است که مجموعه‌ای کامل از خاطرات یکی از مهره‌های کلیدی دولت ترامپ را که در جریان وقایع اصلی سیاست خارجی آمریکا بوده، نقل می‌کند. خلاصه‌ای که روزنامه نیویورک‌تایمز از کتاب بولتون منتشر کرده نشان می‌دهد بعد از سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران، اختلافات عمیقی بین مقامات آمریکایی، ازجمله ترامپ و بولتون مشاور جنگ‌طلب وی، درگرفته است.

گزاره تحلیلی: انتشار کتاب «اتاقی که اتفاق آنجا افتاد» رئیس‌جمهور آمریکا را به‌شدت دچار آشفتگی کرده است. حال که همه تلاش ترامپ پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری است، افشاگری‌های بولتون، بخصوص درباره ایران می‌تواند برای ترامپ مشکل‌آفرین باشد. البته با در نظر گرفتن دشمنی مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید با جمهوری اسلامی ایران و مشاوره‌های کینه‌توزانه وی به ترامپ در خصوص مردم کشورمان و همچنین سخنرانی بولتون در اجلاس منافقین در پاریس، در کنار افشاگری‌های امروز وی، نشان می‌دهد که ایالات‌متحده آمریکا در برخورد با جمهوری اسلامی ایران دچار آشفتگی عجیبی شده است. واقعیت آن است که مقامات آمریکا از قبول ایران قدرتمند به‌شدت ناراحت‌اند و در تضعیف جمهوری اسلامی، جز سیاست تکراری تحریم، توان و قدرت اعمال هیچ‌گونه سیاست دیگری را ندارند. اقتصاد مقاومتی پاشنه آشیل تحریم‌های آمریکاست که اجرای آن تنها وابسته به همتی مضاعف از سوی مسئولین است. (نویسنده: اکبر معصومی)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات