صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۲۳۲۹۹

آینده دلار چگونه خواهد بود؟

چند کشور از جمله چین، روسیه، و ایران دلار را از معاملات خود کنار گذاشته‌اند و بسیاری از دیگر کشورها نیز از آنها تبعیت خواهند کرد. سلطه دلار آمریکا رو به پایان است و دنیا به سرعت در حال حرکت به سمت یک مسیر متفاوت است.

 گلوبال ریسرچ در مقاله‌ای درباره آینده دلار می نویسد: « اوضاع شالوده و بنیان دلار "وحشتناک" است. او اما چنین چیزی را پذیرفته و آماده می‌شود تا این واحد پولی نفس‌های آخرش را بکشد. مردم فکر می‌کنند دلار آمریکا یک پناهگاه امن است، اما اینگونه نیست. شالوده و بنیان آن وحشتناک است. هیچ انسان عاقلی دلار آمریکا را خریداری نمی‌کند، اما من مقادیری زیادی از آن را دارم... زیرا عقلم را از دست داده‌ام. تصور من این است که بقیه دنیا هم عقلشان را از دست داده‌اند و دلار می‌خرند.» جیم راجرز پیش‌بینی کرد که دلار آمریکا تا دو سال آینده چیزی جز حباب نخواهد بود: «من در خصوص زمان‌بندی بازار چندان مهارت ندارم، اما انتظار دارم این اتفاق در جریان آشفتگی و نابسامانی بعدی رخ دهد که دو یا سه سال دیگر حادث خواهد شد.»
این نشریه در ادامه درباره وضعیت دلار در  اقتصاد جهانی اضافه می کند: «چند کشور از جمله چین، روسیه، و ایران دلار را از معاملات خود کنار گذاشته‌اند و بسیاری از دیگر کشورها نیز از آنها تبعیت خواهند کرد. سلطه دلار آمریکا رو به پایان است و دنیا به سرعت در حال حرکت به سمت یک مسیر متفاوت است. نقل‌قولی از جرالد سلنت بنیانگذار مؤسسه پژوهشی ترندز و ژورنال ترندز همواره به ذهنم خطور می‌کند که سال‌ها به مردم آمریکا هشدار داده آماده مواجهه با آن چیزی شوند که در ادامه برایشان رقم می‌خورد. وی سه چیز را در این خصوص به مردم آمریکا توصیه کرده است: «اسلحه، طلا، نقشه فرار». توصیه من این است که اگر به طلا دسترسی ندارید نقره را انتخاب کنید. مواد غذایی و آب ذخیره کنید و جهت محافظت از خود و خانواده‌تان اسلحه تهیه کنید. فراتر از چارچوب‌ها بیندیشید و فکرتان را وسعت بخشید. به خود و خانواده‌تان فکر کنید و در کنار کسانی قرار گیرید که برای بقا برنامه دارند. کاری صورت دهید و از خودتان مراقبت کنید، زیرا دیر یا زود اقتصاد آمریکا از هم فرومی‌پاشد. این امری ناگزیر است. بعلاوه، رسانه‌های غالب اکنون دارند زنگ هشدار را به صدا درمی‌آورند و این مایه نگرانی است. هنوز برای آماده شدن وقت دارید. همین حالا شروع کنید.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات