صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۲۳۳۱۹

مدافع جدی و دوست قدیمی هم معترض شد!

نخست‌وزیر انگلیس: «به عنوان یک دوست و حامی قدیمی اسرائیل، نگرانم که چنین طراحی‌هایی در رسیدن به هدف تامین امنیت مرزهای اسرائیل شکست خواهند خورد و در تناقض با اهداف طولانی‌مدت اسرائیل هستند».

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس طی یادداشتی در نشریه «یدیعوت آحرونوت» ضمن موضع‌گیری علیه طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، از تل‌آویو خواست تا این طرح را اجرا نکند.

جانسون در ابتدای این یادداشت با اشاره به سابقه ارتباطی که از گذشته با صهیونیست‌ها داشته، نوشت: «من مدافع جدی اسرائیل هستم... انگلیس همواره در کنار اسرائیل ایستاده است... تا زمانی که من نخست‌وزیر هستم، تعهد ما به امنیت اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است».وی در ادامه این یادداشت با ابراز ناخرسندی از ارائه طرح اشغال اراضی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: «به عنوان یک دوست و حامی قدیمی اسرائیل، نگرانم که چنین طراحی‌هایی در رسیدن به هدف تامین امنیت مرزهای اسرائیل شکست خواهند خورد و در تناقض با اهداف طولانی‌مدت اسرائیل هستند».

نخست‌وزیر انگلیس توضیح داد: «الحاق، پیشرفت‌هایی را که اسرائیل در روابط با کشورهای عربی به دست آورده، به خطر می‌اندازد. من تا کنون به این اندازه مطمئن نبودم که منافع اسرائیل با [منافع] کشورهای عربی مخصوصا در حوزه همکاری‌های امنیتی بالقوه ضد تهدیدات مشترک، همپوشانی دارد».

جانسون همچنین افزود: «اما هر چقدر هم که این منافع در روابط با اسرائیل مهم باشد، الحاق به شکل غیرقابل اجتنابی این فرصت‌ها را خنثی و شرکای عربی بالقوه [اسرائیل] را محدود می‌کند. دشمنان اسرائیل نیز از این فرصت استفاده خواهند کرد و علیه کسانی که می‌خواهند شاهد پیشرفت در خاورمیان باشند، به کار می‌گیرند».

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات