صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۶۰۹۵۷

ضرب شست حزب الله به صهیونیستها

ژیم صهیونیستی با حمله به غزه تصور می کرد می تواند حماس و محور مقاومت را نابود کند و یک دولت دست نشانده و سازشگر را در فلسطین سرکار بیاورد. این معادله نه تنها اتفاق نیفتاد بلکه امروز  شرایط رژیم صهیونیستی به مراتب از بدتر از گذشته است
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل

رژیم صهیونیستی با حمله به غزه تصور می کرد می تواند حماس و محور مقاومت را نابود کند و یک دولت دست نشانده و سازشگر را در فلسطین سرکار بیاورد. این معادله نه تنها اتفاق نیفتاد بلکه امروز  شرایط رژیم صهیونیستی به مراتب از بدتر از گذشته است. به طوری که حماس از همه مردم فلسطین در سراسر منطقه کرانه باختری خواست عملیات‌های مقاومتی ضد دشمن صهیونیستی را در اشکال مختلف تشدید کنند و به حمایت از غزه ادامه دهند.

جنبش حماس فلسطین در واکنش به شهادت چهار رزمنده فلسطینی در جنایت تروریستی رژیم اشغالگر در شهر کفرنعمه در غرب رام‌الله واقع در کرانه باختری، با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تسلیت به ملت فلسطین و خانواده‌های این شهدا اعلام کرد که مردم قهرمان فلسطین و مبارزان شجاع مقاومت، همه توطئه‌های اشغالگران در کرانه باختری را ناکام می‌گذارند.

حماس به مردم قهرمان فلسطین در کرانه باختری که پشت مقاومت ایستاده‌اند و به مقابله با دشمن وحشی و اشغالگر صهیونیستی ادامه می‌دهند درود فرستاده تأکید کرد: اشغالگران نازی با ترورها، بازداشت‌ها و وحشی‌گری‌ها علیه مردم فلسطین و رزمندگان ما نمی‌توانند اراده ملت و مقاومت فلسطین را که سدی غیر قابل نفوذ در برابر توطئه‌های دشمن اشغالگر است تضعیف کنند.این جنبش فلسطینی تصریح کرد: صهیونیست‌ها نمی‌توانند با این جنایت‌ها، برنامه‌های خود برای حذف آرمان فلسطین و ضایع کردن حقوق ملت ما را اجرا کنند و خون پاک شهدای فلسطینی چراغ راه همه کسانی است که مسیر آنها را برای آزادی و پیروزی ادامه می‌دهند.

حماس در ادامه از همه مردم فلسطین در کرانه باختری خواست عملیات‌های مقاومتی علیه اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست را در همه اشکال آن تشدید کنند و به حمایت از نوار غزه در سایه جنگ نسل‌کشی که دشمن غاصب علیه مردم فلسطین در این منطقه به‌راه انداخته است، ادامه دهند.

جنبش مجاهدین فلسطین هم ضمن محکومیت جنایت تروریستی اشغالگران در کرانه باختری، از گروه‌های مبارز مردمی در فلسطین و همه کسانی که می‌توانند سلاح حمل کنند خواست سلاح خود را به‌سمت اشغالگران نشانه بگیرند و تقابل با آنها را در همه سطوح تشدید کنند.در حالی که یورش‌های شبانه‌روزی نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری، همزمان با جنگ وحشیانه ارتش اشغالگر علیه نوار غزه ادامه دارد، بامداد دیروز منابع خبری فلسطینی از شهادت ۴ رزمنده فلسطینی به‌ضرب گلوله نظامیان رژیم اشغالگر در نزدیکی شهر کفرنعمه در غرب رام‌الله خبر دادند.نیروهای ملی و اسلامی در رام‌الله و البیره در واکنش به این جنایات تروریستی صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن چهار جوان فلسطینی اعتصاب عمومی اعلام کردند.
این نیروها از مردم فلسطین خواستند در مراسمی که در حیاط مرکز فرهنگی البیره در محکومیت این جنایت تروریستی اشغالگران و در حمایت از اسرا و مردم و مقاومت غزه برگزار می‌شود، شرکت کنند.صبح دیروز هم دو شهروند فلسطینی از جمله یک نوجوان در اردوگاه الفارعه در جنوب طوباس و یک جوان در حومه ذنابه در شرق شهر طولکرم واقع در کرانه باختری به شهادت رسیدند.
اشغالگران صهیونیست هم‌زمان با جنگ نسل‌کشی که علیه غزه به‌راه انداخته‌اند، به‌شکل شبانه‌روزی حملات وحشیانه‌ای به مناطق مختلف کرانه باختری انجام می‌دهند و روزی نیست که خبری از درگیری رزمندگان فلسطینی با نیروهای دشمن در مناطق مختلف کرانه باختری و شهادت جوانان فلسطینی مخابره نشود.
ضرب شست حزب الله به صهیونیستها
بعد از عملیات‌های پیشرفته‌ای که حزب‌الله طی مرحله اخیر علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام داده و به ویژه فراری دادن جنگنده‌های ارتش اشغالگر از آسمان لبنان طی دو روز گذشته، رسانه‌های عبری نسبت به قدرت حزب الله در آسیب زدن به تشکیلات پدافند هوایی ارتش اسرائیل ابراز نگرانی و تاکید کردند ارتش اسرائیل برای مقابله با چالش پهپادهای حزب‌الله در شمال آمادگی ندارد.
 حزب‌الله قدرت ضربه زدن به تشکیلات پدافندی اسرائیل را دارد
رسانه‌های عبری با اشاره به ارزیابی‌های تشکیلات نظامی رژیم صهیونیستی از توانمندی‌های حزب‌الله اعلام کردند که این برآوردها نشان می‌دهد، قابلیت‌هایی که حزب‌الله طی ۸ ماه گذشته به ویژه یک ماه اخیر از خود نشان داده، ممکن است به آن اجازه ضربه زدن به تشکیلات پدافند هوایی ارتش اسرائیل را بدهد.شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ممکن است حزب‌الله با این قابلیت‌های خود به تشکیلات پدافند هوایی ارتش اسرائیل آسیب بزند و چنین سناریویی در صورت حمله غافلگیرانه حزب الله وجود دارد.این شبکه صهیونیستی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته حزب الله حملات قدرتمندی با تعداد زیادی پهپاد و موشک‌های ضد تانک علیه اسرائیل انجام داد.
 ارتش اسرائیل نمی‌تواند پاسخ مناسبی به پهپادهای حزب‌الله بدهد
«نوعام عمیر» تحلیلگر نظامی شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه حزب الله به ویژه با پهپادهای خود دارای قابلیت‌های ضربتی بزرگی است تاکید کرد: ارتش اسرائیل اعتراف می‌کند که تاکنون نتوانسته پاسخ مناسبی به چالش پهپادهای حزب‌الله در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) بدهد.همچنین رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به انتقادات زیادی که علیه ارتش اسرائیل به دلیل عدم آمادگی نیروی هوایی آن برای مقابله با چالش پهپادها وجود دارد، اعلام کردند: بیش از یک دهه است که تجهیزات زیادی در اختیار نیروی هوایی ارتش برای مقابله با چالش پهپادها قرار گرفته و فعالیت‌های زیادی در این زمینه انجام شده است، اما کارساز نبوده و اغلب سرمایه‌گذاری‌های ارتش اسرائیل برای مقابله با سلاح‌های سنگین دشمن بوده است.
خبرنگار شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی اظهار داشت: حزب الله در حال گسترش دامنه عملیات‌های خود بوده و پهپادهای آن به حیفا و هکریوت هم می‌رسند. حزب‌الله برای اولین بار از زمان آغاز جنگ پهپاد خود را وارد حیفا کرد که یک اقدام غیرعادی و استثنایی محسوب می‌شود.

یکی از مجریان شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم گفت: به نظر می‌رسد که حزب الله مقیاس عملیات‌های خود را در سطوح مختلف بالا برده است. حزب الله در پرتاب پهپادها به سمت اسرائیل (فلسطین اشغالی) توانایی‌های بالایی از خود نشان می‌دهد و این پهپادها توسط نیروهای حزب‌الله که اغلب در نزدیکی مرز ایستاده‌اند پرتاب می‌شوند.
تحلیلگران صهیونیست اعلام کردند که پهپادهای حزب الله عمدتاً در ارتفاع نسبتاً پایینی حرکت می‌کنند و رادارهای ارتش اسرائیل می‌توانند مسیری که این پهپادها طی می‌کنند و همچنین سرعت آنها را تشخیص دهند؛ اما قدرت مقابله با این پهپادها و جلوگیری از اصابت آنها به هدف را ندارند.وحشت صهیونیست‌ها از توانمندی‌های نظامی حزب‌الله بعد از سرنگونی پهپادهای ارتش اسرائیل توسط مقاومت لبنان، به شدت افزایش یافته است.در همین راستا رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، پهپاد جاسوسی هرمس ۹۰۰ که ارزش آن بالغ بر ۱۰ میلیون دلار است و یکی از پیشرفته‌‌ترین پهپادهای موجود در نیروی هوایی اسرائیل محسوب می‌شود، در آسمان لبنان سرنگون شد. این هواپیمای بدون سرنشین یکی از گران قیمت‌‌ترین هواپیماها و در عین حال یکی از پیشرفته‌‌ترین آن در ساختار ارتش اسرائیل محسوب می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات