صبح صادق >>  نگاه >> صفحه تاریخ
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۲۳۳۷۲

اعترافات زم را پخش کنید!

پایگاه بصیرت / علی حیدری

نام کانال «آمدنیوز» و گرداننده آن، یعنی «روح‌الله زم» اگرچه در میان اهالی سیاست و رسانه از سال ۱۳۹۵ مطرح بود، اما از حوادث دی‌ماه سال ۱۳۹۶ بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد و از آنجا بود که دیگر نه تنها به عنوان یک کانال معاند و ضد انقلاب، بلکه به عنوان یکی از اتاق‌های طرح‌ریزی برای ناامن‌سازی و ایجاد اغتشاش در کشور کارکرد خود را به طور رسمی و علنی آشکار کرد. در غائله دراویش گنابادی در خیابان پاسداران تهران، آتش‌بیار معرکه بود و حوادث تلخی را رقم زد که به شهادت یک بسیجی و چند نفر از پاسداران امنیت در نیروی انتظامی منجر شد.

به تور انداختن و دستگیری گرداننده این کانال که تحت تدابیر ویژه امنیتی و سپرهای حفاظتی سرویس‌های ویژه جاسوسی در پاریس به سر می‌برد، به دست سربازان گمنام امام زمان(عج) در سپاه با طراحی چندلایه اطلاعاتی و بهره‌گیری از روش‌های نرم، اوج اقتدار امنیتی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت و از چند ماه قبل محاکمه وی آغاز شد. در روزهای گذشته، حکم دستگاه قضائی درباره زم صادر و اعلام شد که وی به علت ۱۳ مورد از عناوین اتهامات وارده که از مصادیق افساد فی‌الارض بوده، به اعدام محکوم شده است که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از: ارتکاب جرائم علیه امنیت ملی، نشر اکاذیب به طور گسترده، معاونت در ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور، جاسوسی به نفع سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، فرانسه و یک کشور منطقه‌ای، مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار در دی‌ماه سال ۱۳۹۶، توهین به مقدسات اسلام، تحصیل مال از طریق نامشروع و شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی.

با این حال، اگرچه این حکم کمترین چیزی است که می‌تواند دل‌های مردم و آسیب‌دیدگان در حوادث و آشوب‌هایی را که یکی از مسببان آن کانال «آمدنیوز» بود، التیام ببخشد، اما افکار عمومی بیشتر از آن در انتظار اعترافات این عنصر خائن به ملت و کشور است؛ چراکه زم زمانی مُرد که به دست توانمند پاسداران انقلاب اسلامی، دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

اما پس از صدور حکم گرداننده آمدنیوز، رسانه‌های بیگانه و برخی عناصر ضد انقلاب فراری به تکاپو افتادند تا با زیر سؤال بردن حکم صادره، جرائم او را ساده‌سازی کنند. آنها با طرح مطالبی از قبیل اینکه زم یک خبرنگار صرف بوده است، تلاش کردند دروغ‌پردازی‌ها و اقدامات  او  با حمایت سرویس‌های بیگانه علیه امنیت ملی را یک کار رسانه‌ای عادی جلوه دهند؛ در حالی که این کانال به طور علنی تمام تلاش خود را برای ایجاد اغتشاش و ناامنی به کار می‌برد و در این موضوع تا حد آموزش‌های جزئی خرابکارانه نیز مبادرت می‌ورزید. زم با استفاده از عناصر نفوذی در موضوع جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی‌شده، همان کاری را انجام می‌داد که جاسوس‌ها در سراسر جهان انجام می‌دهند؛ البته بسیاری از آنها هم در کسوت خبرنگار و روزنامه‌نگار به این کار مشغول هستند.

نکته پایانی اینکه اگرچه مردم هوشیار ایران اسلامی به این تکنیک‌های رسانه‌های بیگانه آشنایی کامل دارند، اما آگاه‌سازی و تبیین آنچه در این ماجرا رخ داده است از سوی مسئولان امر و انتشار مستندات، می‌تواند جلوی انحراف افکار عمومی نسبت به واقعیت اتفاق‌افتاده را بگیرد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات