صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۲۳۴۱۶

اخبار کوتاه سه‌شنبه 17 تیر

روحانی می‌ماند؟!/ ابراز نگرانی محمود احمدی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از تأثیر اپیدمی کرونا بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و احتمال تمدید دوره ریاست جمهوری حسن روحانی، موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفت. وی با اشاره به احتمال ممانعت شیوع کرونا از برگزاری انتخابات سال 1400، بر ضرورت چاره‌اندیشی در این مورد و پیش‌بینی روش‌های جایگزین تأکید کرد.

پخش خبر درز اطلاعات کشور در توئیتر/ برخی از کاربران انقلابی توئیتر خبر از درز اطلاعات محرمانه از ساختارهای صنعتی کشور همچون؛ نیروگاه‌ها، تأسیسات نفتی، سازه‌های پالایشگاهی و مجتمع‌های پتروشیمی دادند. در این رابطه گفته‌شده است که موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی چندی پیش در پوشش یک قرارداد پژوهشی، این اطلاعات را به یکی از اتباع رژیم صهیونیستی منتقل کرده است.

پیام رهبر انقلاب توسط «حماس» دریافت شد/ «اسماعیل رضوان» عضو ارشد حماس اعلام کرد: «پیام رهبر ایران نشان‌دهنده حمایت راهبردی از ملت فلسطین است. ما به مسیر مقاومت تا شکست برنامه‌های «الحاق» (اشغال) ادامه می‌دهیم. حمایت سیاسی، نظامی و مادی ایران در مقابله با اشغالگر، انعکاس مستقیم در مقابله با اشغالگر خواهد داشت. موضع اصولی و حمایتی ایران، این امید را برایمان به وجود آورده که آینده از آن ماست. طرح اشغال اراضی کرانه باختری اجرایی نخواهد شد و تمامی گزینه‌ها برای مقابله روی میز است.»

واریز اولین حقوق نمایندگان مجلس یازدهم/ خبرگزاری ایرنا در توئیتر خود از قول حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار نوشت: «اولین حقوق نمایندگی ۱۱ میلیون تومان واریزشده، به‌علاوه ۲۰۰ میلیون تومان بابت مسکن و ۲۰ میلیون تومان هم برای سایر هزینه‌ها به‌حساب ما واریز شد.»

نامه تخت روانچی به گوترش/ نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان مساعدت در تشکیل کمیته حقیقت‌یاب را برای روشن شدن وضعیت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در 37 سال پیش در لبنان را خواستار شد.

احکام بورس (سؤال 14)/ کسی که در یک شرکت تولیدی عضویت داشته و سهام‌دار بوده و سهم خود را واگذار نموده و با شرکت تسویه‌حساب نموده است،‌ آیا مبلغی را که دریافت نموده است،‌ مشمول خمس می‌شود؟ پاسخ‌: اگر سهم خود از شرکت را با پول خمس،‌ یا پول هبه یا ارث و امثال آن ‌که خمس ندارد، خریده باشد،‌ پس از تسویه و دریافت وجه بابت سهام،‌ پول دریافتی خمس ندارد؛ ولی تفاوت قیمت خریدوفروش، ‌جزء درآمد سال واگذاری محسوب می‌شود که اگر تا سر سال خمسی در مؤونه مصرف نشود، متعلق خمس است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات