صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۲۳۴۴۶

اینترپل باید اعلام وضعیت قرمز علیه ترامپ را بپذیرد

سید محمود علیزاده طباطبایی،‌ وکیل پایه یک دادگستری در خصوص دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز برای  ۳۶ نفری که در ترور سردار سلیمانی نقش داشتند، اظهار کرد: ترور از جرائمی است که در قوانین همه کشور‌ها جرم محسوب می‌شود؛ جرم تروریستی از جرائمی است که پلیس بین‌الملل حتماً فردی را که برای او وضعیت قرمز اعلام می‌شود، بازداشت می‌کند.
وی افزود: در این رابطه کار ما مشکل است چون متهم اصلی این پرونده ترامپ است و اینکه پلیس بین‌الملل وضعیت قرمز ترامپ را می‌پذیرد یا خیر جای بحث دارد.
این وکیل پایه یک دادگستری اضافه کرد: پلیس بین‌الملل یکی از ابزارهای مجامع بین‌المللی است که این مجامع در نفوذ گسترده آمریکا هستند اما از نظر قانونی باید اعلام وضعیت قرمز علیه ترامپ را بپذیرد.
علیزاده طباطبایی بیان کرد: به هر جهت یک جرم تروریستی در یک کشور ثالث اتفاق افتاده و پلیس بین‌الملل باید به این اتهام رسیدگی کند.
وی گفت: از نظر قانونی جمهوری اسلامی ایران در کشورهایی که نفوذ دارد می‌تواند این افراد را بازداشت کند در غیر این صورت کار خاصی نمی‌توان انجام داد؛ دنیای امروز دنیای زور است و هرکسی از نفوذ بیشتری برخوردار باشد، تدابیر خود را اجرایی خواهد کرد.
به گزارش ایلنا، چندی پیش علی القاصی مهر، دادستان تهران با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیگیری پرونده ترور سرلشکر شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: ۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آن‌ها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است.
دادستان تهران عنوان اتهامی این افراد را «قتل» و «اقدام تروریستی» اعلام کرد و افزود: در راس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
0
باسلام.آفرین بر این حرکت قوّۀ قضاییه که طبق وظیفۀ الهی(قرآنی) و انسانی(مجامعِ عقلانیِ جهانی)انجام شده و ادامه دارد..خدا قوّت..
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات