صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۲۳۲۹۷

اخبار کوتاه سه‌شنبه 10 تیر

دستور جلب برای ۳۶ نفر در پرونده ترور حاج قاسم/ دادستان تهران اعلام کرد: «۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آن‌ها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین‌الملل صادر شده است.»

طرح‌های ده‌گانه بسیج برای «جهش تولید»/ رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین آغاز نهضت سراسری جهش تولید در بخش کشاورزی اعلام کرد: «تمرکز اصلی بسیج در سال جهش تولید، روی بخش کشاورزی است.» لازم به ذکر است بسیج طی سال‌های گذشته نیز با تکیه بر بخش‌های مختلف کشاورزی، دامداری، پرورش گل و گیاه و طیور و ... نقش قابل‌تحسینی در ایجاد اشتغال پایدار در کشور داشته است.

فکر می‌کردیم قاچاق کم می‌شود، ولی بیشتر شد!/ رئیس پلیس پایتخت وضعیت قاچاق در کشور را رو به رشد توصیف کرد و افزود: «متأسفانه سال‌به‌سال حجم کشفیات کالای قاچاق در کشور بیشتر می‌شود و ما مشاهده می‌کنیم حجم بیشتری نسبت به سال گذشته به سمت پایتخت از سوی دیگر استان‌ها روانه می‌شود. با توجه به وضعیت دلار و قیمت ارز فکر می‌کردیم کالای قاچاق کمتر شود و این روند کاهش یابد، اما متأسفانه نه‌تنها این روند کمتر نشد بلکه بیشتر هم شد.»

کرونا؛ سلاح جدید تروریست‌ها/ رئیس مرکز مبارزه با تروریسم کشورهای مشترک‌المنافع در روسیه هشدار داد گروه‌های تروریستی در حال انتشار عمدی کرونا در مکان‌های عمومی، سازمان‌های دولتی و مکان‌های دیگر هستند.

نیکی هیلی: صندوق بین‌المللی پول نباید به ایران وام بدهد/ سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد: «صندوق بین‌المللی پول قصد دارد تحریم‌های آمریکا علیه ایران را تضعیف کند. کشور ما به استقرار این نظم بعد از جنگ جهانی دوم کمک کرد و امروزه ما با فاصله بزرگ‌ترین تأمین‌کننده مالی آن هستیم.»

احکام بورس (سؤال 9)/ کسی با پولی که قبلاً خمس آن را داده، سهام شرکتی را خریده و بعد از گذشت سال خمسی این سهام رشد قیمت می‌کند، ولی نقداً چیزی به دست این شخص نمی‌رسد تا زمانی که سهامش را بفروشد. آیا پرداخت خمس سود سهام وقتی واجب می‌شود که سهام را بفروشد و تبدیل به پول نقد بشود یا باید از اموال دیگری که دارد(مثلاً پول نقدی که قبلاً خمسش را داده) به جای خمس رشد سهامش پرداخت کند؟ پاسخ‌: ارزش‌افزوده سر سال خمسی در صورت امکان فروش، متعلق خمس است و باید سر سال خمسی، خمس آن پرداخت شود.

 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات