صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۲۳۶۴۷

پایان عبرت آموز یک وطن فروش /موسوی مجد چگونه به سرویس های جاسوسی وصل شده بود؟ /موسوی مجد از چه موضوعاتی جاسوسی می‌کرد؟ /سپاه قدس چگونه موسوی مجد را شناسایی کرد؟ + فیلم

موسوی مجد در ازای جاسوسی و افشای اطلاعات در مورد مشخصات یگان‌های مستشاری، جنگ افزارها، سیستم‌های مخابراتی، معرفی فرماندهان و رفت و آمد آن‌ها حتی سردار شهید سلیمانی و موقعیت‌های جغرافیای مراکز مهم و کد‌ها و رمزها، دلار‌های آمریکایی دریافت می‌کرد

جنگیدن در سوریه سخت، شناخت دوست و دشمن سخت‌تر است. گاهی وسط یک کوچه خط مرزی است، خانواده‌ای نصف شده در این سمت و آن سمت کوچه. آنجا دیگر جنگ با کلاش و تیربار نیست؛ دشمن برای زدن یک نفر، توپ ۲۳ که مخصوص هدف‌گیری هواپیما است، می‌آورد و با کرنت آدم می‌زنند، در صورتی که این سلاح فقط برای زدن تانک کاربرد دارد. عربستان آن‌قدر سلاح می‌دهد که برایش مهم نیست چه سلاحی کجا مصرف می‌شود. در چنین شرایطی یک جاسوس به نام «موسوی مجد» مانند یک آنتن به سرویس‌های سیا و موساد وصل می‌شود، او اعدام شد؛ همه فهمیدند که این عاقبت خیانت‌کاری است که سربازان وطنش را به یک مشت دلار آمریکایی و صهیونیستی می‌فروخت.
پایان عبرت آموز یک وطن فروش /موسوی مجد چگونه به سرویس های جاسوسی وصل شده بود؟ /موسوی مجد از چه موضوعاتی جاسوسی می‌کرد؟ /سپاه قدس چگونه موسوی مجد را شناسایی کرد؟ + فیلم ها
موسوی مجد چگونه به سرویس های جاسوسی وصل شده بود؟
بیستم خردادماه بود که سخنگوی قوه قضائیه در بیست و هفتمین نشست خبری خود از صدور حکم اعدام برای جاسوسی خبر داد که با وصل شدن به سرویس جاسوسی موساد و سیا و در قبال اخذ دلار‌های آمریکایی، در حوزه‌های مختلف امنیتی و بویژه حوزه نیرو‌های مسلح از جمله سپاه قدس، اطلاعاتی را جمع آوری و در اختیار سرویس بیگانه قرار داده بود.
غلامحسین اسماعیلی نام این فرد را که حکم اعدامش از سوی شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور تأیید شده بود، محمود موسوی مجد فرزند کاظم اعلام کرد و گفت که یکی از اتهامات این فرد اعلام محل تردد و اسکان سردار شهید سلیمانی و برخی فرماندهان نظامی در ادوار مختلف به سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد بوده است.
موسوی مجد از چه موضوعاتی جاسوسی می‌کرد؟
این جاسوس محکوم به اعدام به دلیل تاجر بودن پدرش به همراه خانواده در دهه هفتاد به سوریه می‌رود و در مدارس آنجا تحصیل می‌کند. تسلط او به زبان عربی و انگلیسی باعث می‌شود در شرکتی که با ایران در ارتباط بود به عنوان مترجم مشغول به کار می‌شود و در زمان جنگ سوریه، او با وجود بازگشت خانواده به ایران، در سوریه می‌ماند. تسلط او به زبان عربی و آشنایی با جغرافیای سوریه او را به نیرو‌های مستشار ایرانی نزدیک کرد و در گروه‌هایی که در ادلب تا لاذقیه حضور داشتند، مسئولیت گرفت.وی در سوریه با برخی مستشاران ایرانی ارتباط می‌گیرد و به‌عنوان راننده مشغول به کار می‌شود و در پوشش راننده، اطلاعاتی که به دست می‌آورد را به سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌فروخت. او در قبال این اطلاعات، ماهانه ۵ هزار دلار از این سرویس‌ها می‌گرفت.او عضو سازمانی سپاه نبود، ولی با پوشش مترجم توانست به بسیاری از نقاط حساس ورود کند.

سپاه قدس چگونه موسوی مجد را شناسایی کرد؟
موسوی مجد از طریق تماس یکی از افسران CIA در غرب آسیا به این سرویس جاسوسی وصل می‌شود. این تماس که تحت رصد‌های امنیتی بود موجب شناسایی موسوی مجد شده و از آن پس او تحت رصد نیرو‌های امنیتی قرار می‌گیرد. رفتار مشکوک او باعث می‌شود تا بررسی‌ها در مورد وی دقیق‌تر شود و ارتباطاتش با شبکه‌ای از افسران اطلاعاتی سیا کشف شود.
موسوی مجد در ازای جاسوسی و افشای اطلاعات در مورد مشخصات یگان‌های مستشاری، جنگ افزارها، سیستم‌های مخابراتی، معرفی فرماندهان و رفت و آمد آن‌ها حتی سردار شهید سلیمانی و موقعیت‌های جغرافیای مراکز مهم و کد‌ها و رمزها، دلار‌های آمریکایی دریافت می‌کرد تا اینکه در همین ایام تحت اشراف اطلاعاتی ایران قرار گرفت و سطح دسترسی‌هایش کاهش پیدا می‌کند. او پس از جاسوسی آمریکا، به سرویس جاسوسی موساد روی می‌آورد و اطلاعاتی را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. او حتی در برهه‌ای تلاش می‌کند تا به سرویس اطلاعاتی عربستان وصل شود.
پایان یک وطن فروش
نهایتاً موسوی مجد در تاریخ ۱۸ مهرماه ۹۷ به اتهام جاسوسی دستگیر و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهامات انتسابی وی رسیدگی و این شعبه در تاریخ ۳ شهریور ۹۸ حکم اعدام وی را صادر می‌کند. این رأی پس از طی کردن فرایند‌های قانونی در دیوان عالی کشور تأیید می‌شود.
در نهایت صبح دوشنبه سی ام تیرماه ۹۹، حکم موسوی مجد به جرم جاسوسی اجرا شد تا پرونده خیانت او به وطن برای همیشه بسته شود.
در مورد اعدام این جاسوس اشاره به چند نکته الزامی است:
۱. موسوی مجد از ایران به سمت سوریه اعزام نشده است که از حرم دفاع کند، بلکه او به همراه پدر در سوریه به تجارت مشغول بود.
۲- موسوی مجد عضو بسیج یا سپاه پاسداران نبود و مانند هزاران نفر از مردم سوریه که در جنگ علیه داعش می‌جنگیدند، وانمود می‌کرد که در سپاه مدافعان حرم است.
۳- به‌واسطه اطلاعاتی که وی به سازمان سیا می‌داد، مقدار اندکی دلار می‌گرفت و، چون تاریخ مصرفش تمام شد، سازمان سیا ارتباطش را با وی قطع کرد.
۴- اطلاعاتی که وی به سازمان سیا می‌داد، باعث شهادت سردار سلیمانی نشد و قاتل شهید سلیمانی شخص ترامپ و فرماندهان عالی‌رتبه ارتش تروریستی آمریکا هستند. قطعاً آن‌ها هم مثل موسوی مجد مجازات خواهند شد.
۵- اعدام کسی که به کشورش خیانت کرده است، کمترین مجازات او است. او در کنار بسیاری از شهدای مدافع حرم با تظاهر و خودنمایی، لباس رزم و اسلحه دفاع در دست داشته است؛ اما خدمتش به آن‌طرف خط بود. خدای او و خدای شهدا یکی است، خدایی که شهدا را عزیز و در قلب‌ها ماندگار می‌کند و آن‌ها را زنده ابدی می‌گرداند، ولی خائنان را رسوا و منفور می‌کند.
نکته پایانی: موسوی مجد توسط نیرو‌های اطلاعاتی کشورمان رصد و شناسایی و دسترسی‌های او قطع شد. دستگیری و اعدام این خائن طبعاً پیام‌های زیادی برای عوامل نفوذی دشمن که در حال خیانت به ملت ایران هستند، دارد و کسانی که باید این پیام را می‌گرفتند، خودشان فهمیده‌اند
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات