صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۲۳۶۷۲

اخبار کوتاه چهارشنبه 1 مرداد

 پانه‌تا: در تمام جبهه‌ها علیه ایران شکست خورده‌ایم/ وزیر دفاع اسبق آمریکا اعتراف کرد: «من خیلی نگران خروج از برجام، بدون داشتن راهبردی درباره رویدادهای آتی بودم. در آن زمان به اسرائیلی‌ها گفته‌ام آمریکا در حال کار بر روی سلاحی با قابلیت نفوذ به تأسیسات زیرزمینی ایران است و آن‌ها از انجام حمله نظامی به ایران منصرف شده‌اند. درنتیجه همه این‌ها، به تغییر رژیم در ایران نزدیک‌تر نشده‌ایم و تقریباً در همه جبهه‌ها شکست خورده‌ایم.»

 عملیات سرنوشت به روایت سردار غلام‌پور/ فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس، از روزهای بعد از پذیرش قطعنامه 598 می‌گوید: «حضرت امام آتش‌بس را با تلخی پذیرفتند؛ ولی صدام که مدعیِ صلح بود، زیر بار نرفت و چند روز بعد به ایران حمله کرد و خرمشهر برای دیگربار محاصره شد. در چنین شرایطی امام فرمودند؛ به همۀ فرماندهان سپاه بگویید یا سپاه، یا خرمشهر. هنگامی‌که آقا محسن این پیام را پشت بی‌سیم ابلاغ کرد، فرماندهان و رزمندگان، جان تازه‌ای گرفتند و در نبردی سخت و ۴۸ ساعته، روی جاده اهواز- خرمشهر، با دشمن درگیر شدند، به‌گونه‌ای که تعدادی از فرماندهان یگان‌ها من‌جمله سرداران؛ قاسم سلیمانی، احمد کاظمی، مرتضی قربانی و اسدی در کنار رزمندگانِ یگان خود، اسلحه به دست گرفته و جنگیدند. توانستیم دشمن را تا مرز به عقب برانیم.»

 زیباکلام: مردم دیگر به اصلاح‌طلبان رأی نمی‌دهند/ تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: «اصلاح‌طلبان اصلاً و ابداً نمی‌توانند به فکر انتخابات ۱۴۰۰ باشند. تنها چاره اصلاح‌طلبان بلند کردن پرچم آزادی‌خواهی است. اصلاح‌طلبان باید این را بپذیرند که چاره‌ای جز انتقاد از خود ندارند. مردم دیگر به اصلاح‌طلبان رأی نمی‌دهند. مردم در دوم اسفند ۹۸ نشان دادند به‌هیچ‌وجه با رویکرد فعلی جریان اصلاحات موافق نیستند.»

 نوجوان ۱۳ ساله خیر مدرسه‌ساز شد/ امیرعباس علی‌بخشی به‌عنوان جوان‌ترین خیر مدرسه‌ساز کشور با پیوستن به کمپین «آجر به آجر» ساخت یک واحد آموزشی ۶ کلاسه را تقبل کرد. این کمپین با هدف بهره‌گیری بیشتر از کمک‌های مردمی در امر ساخت‌وساز مدارس به اجرا درآمده است. خیرین می‌توانند به هراندازه که در توان دارند، در مدرسه‌‌سازی سهیم شوند.

 مسدود شدن ۳۰ هزار سایت شرط‌بندی از سال ۹۸ تاکنون/ رئیس پلیس فتا اعلام کرد: «۲ هزار و ۸۸۴ مورد پرونده قضایی در ارتباط با شرط‌بندی و قمار تشکیل شده است. از سال ۹۸ تاکنون هم ۳۰ هزار تارنما در این رابطه را مسدود کردیم. در حال همکاری با بانک مرکزی در حوزه زیرساخت و ارتباطات برای کاهش فعالیت این سایت‌ها هستیم.»

 احکام سیاسی (سؤال 4): تبیین و تحلیلی که همراه با ایجاد یأس و ناامیدی مردم باشد، چه حکمی دارد؟ پاسخ: کمک به دشمن، موجب تقویت وی و تضعیف مسلمانان می­باشد و لذا جایز نیست. بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مدظله‌العالی: «امروز هر كس كه مردم را ناامید كند و به خود، به مسئولین و به آینده بی‌اعتماد كند، به دشمن كمك كرده است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات