صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۲۳۸۴۰

ایران ایستاده است!

اخبار و تحلیل‌های این روزهای رسانه‌های مخالف و معاند نظام جمهوری اسلامی ایران، نشان می‌دهد[...]

یادداشت: اخبار و تحلیل‌های این روزهای رسانه‌های مخالف و معاند نظام جمهوری اسلامی ایران، نشان می‌دهد بدجوری از تداوم مسیر انقلاب از سوی ملت و دولت ایران عصبانی هستند. البته خون مبارک سردار سلیمانی‌ها و المهندس‌ها که با گسترش جغرافیای دنیای اسلام و رفتن گفتمان مقاومت تا آفریقا و آمریکای لاتین ثمربخش شده،‌ جسارت درگیری سخت را از آن‌ها گرفته،‌ اما جنگ تروریستی اقتصادی و مهم‌تر از آن، «جنگ تصویر و روایت» ابزار امروزشان علیه جبهه حق شده است که اگر ابعاد پیچیده این جنگ شناختی و ادراکی از طریق نشر سواد و تحلیل رسانه‌ای صحیح، برای مردم درست تبیین نشود، نباید از بیم اثرگذاری عمیق آن ایمن بود. در این زمینه توجه به چند نکته حائز اهمیت است:

1- ارائه تصویری وارونه، ضعیف شده و ناکارآمد از عملکرد قوا و نهادهای دولتی و حاکمیتی ایران، با این خروجی‌ که نظام به آخر کار رسیده است! بخشی از قطعات جورچینی است که از سوی رسانه‌های ضدانقلاب تأمین می‌شود! 2- رویکرد این رسانه‌ها- از شبکه‌های کوچک ضدایرانی خارج‌نشین گرفته تا غول‌های رسانه‌ای صهیونیستی، غربی و عربی- در تصویرسازی از ضعیف شدن قدرت ایران،‌ هیچ‌گاه خالی از ترفند جنگ روانی و فریب رسانه‌ای نبوده، اما باید توجه داشت که این حجم از تبلیغات و توطئه‌ها،‌ ترجمان نوعی سردرگمی و استیصال در برابر قدرتمندی ایران اسلامی است که واقعاً از توانایی تولید اقتدار برخوردار است. 3- ارائه تصویری خشن و توسعه‌طلب از جمهوری اسلامی در عرصه معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی در حالی سرخط خبری و تحلیلی آن‌ها در روزهای اخیر است که ملت‌ها و دولت‌های منطقه خود به شکل قانونی از حضور ایران در کشورهایی همانند سوریه و عراق استقبال نموده و درصدد تنظیم پیمان‌ها و موافقت‌نامه‌های راهبردی بلندمدت امنیتی،‌ سیاسی و اقتصادی با تهران هستند و این کاملاً با روند معکوسی که خواستار خروج آمریکا به‌مثابه عامل بدبختی و نکبت ملت‌های منطقه از کشورهایشان و از منطقه غرب آسیا هست، تمایز جدی دارد.

نکته پایانی: مخالفان و معاندان جمهوری اسلامی بیش از چهار دهه است که علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران فعال‌اند و هر چه در چنته داشته‌اند خرج کردند، اما طرفی نبستند. می‌دانید چرا؟ چون به تعبیر امام خمینی(ره) ملتی که شهادت دارد، اسارت و ذلت ندارد. ملتی که مفتخر است در پرتو آموزه‌های قرآن، ‌نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در برابر دشمنان متزلزل و لغزان خود استوار بر اصول محکم خود ایستاده است، شکست را نمی‌شناسد. ایران اسلامی با این راه پرسنگلاخ رسیدن به قله پیروزی بر کفر و نفاق و شرک بیگانه نیست و رد خونین انگشت اشاره امام حسین(ع) را در طول تاریخ هیچ‌گاه گم نکرده است! (نویسنده: فتح‌الله پریشان)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات