البرز >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۲۳۸۸۷

عاقلان عاشق

باید با عشق به امام حسین علیه‌السلام عزاداری امسال را به طریقی که مدنظر مقام معظم رهبری است، برگزار کنیم و از لحاظ عقلی نیز تمامی پروتکل‌های بهداشتی را در عزاداری‌ها به‌دقت رعایت کنیم تا به یزیدیان زمانه ثابت کنیم شیعیان حسین‌بن‌علی علیه‌السلام عاشقانی عاقل هستند.
پایگاه بصیرت /  وحید محبی/
در احادیث از معصومین علیهم‌السلام آمده است که "خیرالأمور اوسطها" و همگان به میانه‌روی دعوت شده‌اند و از طرفی دأب شارع مقدس این است که دستوری دینی صادر نکرده مگر اینکه حتماً دارای پشتوانه عقلی نیز هست و البته بماند که قرار نیست علت عقلی همه دستورات دینی را هم صراحتاً بیان نماید، مگر اینکه مردم به یک کمال عقلی لازم رسیده باشند. به‌عنوان مثال همان‌طور که طبیب دارویی را برای بیمار تجویز می‌کند و وی بدون علم به آن دارو و نحوه عملکردش و بدون پرسش اضافه و البته با اعتماد کامل به طبیب، بدون دغدغه دارو را مصرف می‌نماید در شرع مقدس نیز مثلاً بدون اینکه علت دقیق چرایی دو رکعت بودن نماز صبح را بدانیم با اعتماد عقلی که به حکیم بودن شارع مقدس و فرستادگانش اعم از پیامبران و امامان پیدا کرده‌ایم، بدون، چون وچرا نماز صبح را دو رکعت می‌خوانیم؛ لذا در دین به میانه‌روی از یک طرف و عاقل بودن از طرفی دیگر توصیه شده‌ایم و هم‌زمان با آن دو، به عشق به خداوند و هرآنچه رنگ و بوی خدایی دارد نیز توصیه شده‌ایم.

 با نزدیک شدن به ایام محرم که امسال با شرایط خاص بیماری کرونا مقارن گشته، باز مثل همیشه رسانه‌های معاند و علی‌الخصوص جیره‌خواران انگلیس خبیث و پادو‌های داخلی‌شان کمر همت را بسته‌اند که از آب گل‌آلود کرونا ماهی درشت دوگانه‌های عاقلی یا عاشقی و عزاداری یا خودکشی را صید کنند. فتنه از آنجا پیچیده‌تر می‌شود که متأسفانه برخی در داخل که حتی ملبس به لباس روحانیت بوده و یا جزء جامعه مادحین هستند، یا از این طرف پشت‌بام غش می‌کنند و در استدلال عقلی مانده و فراتر نمی‌روند و یا برخی اصالت را به عشق داده و جایگاهی برای عقل قائل نیستند که به نظر می‌رسد هر دو غلط است.

تقریباً ۱۴۰۰ سال است که امام حسین علیه‌السلام و یاران وفادارش سفینه نجات و چراغ راه هدایت نه‌تن‌ها مسلمانان بلکه آزادی‌طلبان عالم شده‌اند؛ فلذا دشمنان اسلام و اهل‌بیت و در یک کلام دشمنان بشریت ۱۴۰۰ سال است که سعی در خاموش کردن نور خدا هستند که موفق نشده‌اند و هرگز هم موفق نخواهند شد، ولی به تعبیر مولی علی علیه‌السلام دشمنان در راه باطل خود متحدند؛ لذا این‌بار نیز با بهره‌گیری از شگردی به ظاهر پیچیده این شبهه را انداخته‌اند که عزاداری مستحب است، اما حفظ جان واجب! اما با زرنگی از توضیحات پیرامون این قضیه سرباز می‌زنند. این که، آیا مردم در متروی شلوغی که چسبیده به هم و گاهی تا یک ساعت به این شیوه جابه جا می‌شوند، کرونا احتمال انتشار دارد یا در مراسم مذهبی که تمامی اصول فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و ... رعایت می‌شود؟ و اگر در مورد اولی احتمال شیوع بیشتر است، چرا به جای اهرم فشار بر مراسم مذهبی، به اصلاح این گونه موارد پرداخته نمی‌شود. یا به عنوان مثالی دیگر، اخیراً نیز خبری منتشر شد مبنی بر نیم‌بها شدن بلیط سینما‌ها تا سینماداران ورشکست نشوند؟! پرسش این است رفتن به سینما در زمان پاندمی کرونا مشکلی ندارد، ولی ذکر مصیبت بر سرور و سالار شهیدان همراه با منبر‌های علمای اعلام که علاوه بر شور، شعور حسینی مخاطب را نیز بالا می‌برد، مستقیماً بر آمار کرونا تأثیر می‌گذارد؟! نقل است از مرحوم علامه امینی پرسیدند چرا شما شیعیان آن‌قدر برای امام حسین علیه‌السلام هیاهو می‌کنند، ایشان فرمودند: یک‌بار در ماجرای غدیر سکوت کردیم آن را تحریف کردند، اگر در مسئله عاشورا نیز کوتاه بیاییم می‌آیند و می‌گویند در عاشورا و در کربلا امام حسین علیه‌السلام تب کرد و مُرد! لذا به نظر می‌رسد علاوه بر اینکه باید با عشق به امام حسین علیه‌السلام عزاداری امسال را به طریقی که مدنظر مقام معظم رهبری است، برگزار کنیم و از لحاظ عقلی نیز تمامی پروتکل‌های بهداشتی را در عزاداری‌ها به‌دقت رعایت کنیم تا به یزیدیان زمانه ثابت کنیم شیعیان حسین‌بن‌علی علیه‌السلام عاشقانی عاقل هستند. اگر آن روز امام و یارانش ظاهراً در جنگ سخت شکست خوردند، ولی در جنگ نرم و تبلیغاتی توسط امام سجاد و زینب کبری علیهم‌السلام پرچم عزت را بالا بردند، البته دیگر اوضاع فرق کرده و به برکت خون حسین‌بن‌علی و شهدای اسلام نه‌تن‌ها در عرصه جنگ سخت دوران بزن دررو گذشته بلکه در جنگ نرم‌های این چنینی نیز سربلند بیرون می‌آییم و همچون امام حسین علیه‌السلام که برای احیای دین جد بزرگوارش عاقلانه قدم در راه کربلا گذاشتند و عاشقانه با نثار جان و فرزندان خود نهال اسلام را با خون خود آبیاری کردند، ما نیز چشممان را به لب مبارک نایب برحق امام زمان، مقام معظم رهبری می‌دوزیم و به مصداق "شیعتنا تابع نعل به نعل" نه قدمی از ایشان عقب می‌افتیم و نه قدمی جلوتر می‌رویم و ان‌شاءالله با عزاداری عاشقانه و عاقلانه راه را بر فتنه گران این عرصه نیز می‌بندیم
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات