صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۲۴۱۴۴
گزارش صبح صادق از اولین کارگاه تخصصی مدیران بیمه رده‎های سپاه

اطلاع‌رسانی حلقه مفقوده بیمه

بعد از تفویض مأموریت بیمه‎های اجباری و اختیاری کارکنان سپاه و خانواده‌های آنها به مرکز خدمات کارکنان سپاه، این مرکز اولین همایش و کارگاه تخصصی ویژه مدیران بیمه رده‎های سپاه را در مجتمع طلائیه تهران برگزار کرد تا ضمن ارتقای مهارت مدیران آخرین وضعیت و موضوعات بیمه برای آنها تشریح شود. قسمت ابتدایی این کارگاه تخصصی به سخنرانی مسئولان مربوطه در بخش‎های مختلف سپاه و نیروهای مسلح اختصاص داشت. در ادامه بخش‌های مهم برخی از این سخنرانی‎ها را بررسی خواهیم کرد.
پایگاه بصیرت / حسن ابراهیمی

بسته خدماتی 360 درجه بیمه درمانی

«دکتر نوروزی» مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با اشاره به بسته خدماتی 360 درجه بیمه‎های درمانی برای توسعه چتر بیمه نیروهای مسلح، افزود: توسعه این روند نیاز به آگاه‎سازی و آموزش همگانی دارد و بسته طراحی شده را براساس آگاه‌سازی، پیشگیری، تشخیص، درمان و توان‌بخشی تنظیم کرده‎ایم، که در هر یک از این حوزه‏ها بخش‏هایی از کار شروع شده است که آموزش‎ها، مباحث پیشگیری و غربالگری از این دسته‎اند و در حوزه تشخیص و درمان هم با مراکز معتبر علمی کشور تفاهم نامه‎های همکاری داریم، بخشی از خدمات را هم در قالب خدمات برخط توسعه دادیم که از جمله در حوزه پرونده سلامت الکترونیکی است که به زودی در سراسر کشور اجرا می‎شود و نسخه‌نویسی الکترونیکی هم مراحل پایانی طراحی را گذرانده است و به زودی در درمانگاه کوثر شهرک شهید محلاتی آغاز این موضوع را در سپاه خواهیم داشت.

 

افزایش کیفیت و کمیت خدمات بیمه‏ ای

«سردار ابوالحسنی» جانشین راهبردی معاونت نیروی انسانی سپاه و مسئول سازمان عملیات حقوق سپاه نیز در این کارگاه تخصصی با بیان اینکه افزایش کیفیت و کمیت خدمات می‎تواند بخشی از کسری و عقب‏ماندگی حقوق را نسبت به پرداخت قانونی جبران کند، گفت: باید به سمت خدمات برتر و با کیفیت و کمیت بیشتر به عنوان حقوق ماندگار برویم.وی تأکید کرد: موضوع بیمه در سپاه کاملا یک مسئله خدماتی است که هیچ نگاه اقتصادی نسبت به آن وجود ندارد و باتوجه به اینکه در تعداد و کمیت و حجم، خدمات بیمه‎ای سپاه یک نهاد نمونه است؛ از این‌رو سپاه یک مشتری خوب برای بیمه‏ها هم به شمار می‌رود که باید از این استفاده و خدمات بهتر و با کیفیت‎تری از بیمه‎ها دریافت کرد.سردار ابوالحسنی با بیان اینکه شورای عالی خدمات سپاه برای توسعه پوشش‎های بیمه‏ای و خدمات، مصوبات خوبی داشته است، ادامه داد: با کسر مبلغ خیلی‏جزئی به صورت ماهانه، خدمات بیمه‎ای گسترده‎تر و با کیفیت بهتری می‎توان ارائه داد.

 

با همه توان در خدمتیم

«سردار امامی» مسئول مرکز خدمات کارکنان سپاه در این کارگاه تخصصی با بیان اینکه از دغدغه‏های اصلی «سردار سلامی» در جلسات مختلف که پیگیر آن هستند، معیشت پاسداران است و این پیگیری از سوی فرمانده معظم کل قوا هم بسیار انجام می‌شود افزود: باید در این حوزه تمام توان خود را به کار بگیریم.وی در بحث بیمه افزود: بحمدالله با حضور برادر عزیز «آقای شیخ‌الاسلامی» که تحصیلات عالی بیمه دارند، کارهای بسیار خوبی در این حوزه در حال وقوع است و این تحولات ان‎شاءالله برای همه عزیزان ملموس خواهدبود. وی با بیان اینکه مبلغی که برای بیمه در کل مجموعه سپاه هزینه می‌شود بسیار بالا و قابل توجه است، افزود: طرح ایجاد یک بیمه مستقل از سوی بنیاد تعاون برای سپاه از گذشته مطرح بود که با سهام‌داری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، بانک انصار، آماد و پشتیبانی و مجموعه سپاه کلیه قراردادهای بیمه بخش‎های مختلف سپاه در همین شرکت بیمه مادر انجام شود و تمام سود حاصل از آن نیز برای خدمات‌رسانی به پاسداران هزینه شود، به صورتی که بر اساس برآورد ما سود حاصل از درآمدهای بیمه‎ای شرکت یاد شده مرکز خدمات کارکنان بدون فشار به بودجه سپاه می‎تواند چندین برابر خدمات جاری به کارکنان سپاه ارائه کند، از جهتی صندوق شفا هم برای خدمات‌رسانی به معسرین و بیماران صعب‌العلاج‎ هم مشکلی نخواهد داشت.

 

لزوم پر کردن فرم ذی‌نفع

«دکتر غفاری» مدیرعامل صندوق بیمه نیروهای مسلح نیز در این همایش با بیان اینکه این صندوق کلیه امور بیمه عمر و حوادث قانونی کارکنان نیروهای مسلح(اجباری) را بر عهده دارد، از بیمه کوثر به عنوان مجری بیمه‎های اختیاری و یک مجموعه بیمه خارج از نیروهای مسلح یاد کرد که نیروهای مسلح سهام‌داران اصلی آن هستند. وی سابقه بیمه نیروهای مسلح را در کشور مربوط به سال 1335 عنوان کرد و افزود: بیمه عمر و حوادث اجباری به صورت کلی فقط ویژه نیروهای مسلح است که در سال1376 و سپس سال 1394 با اصلاحیه‎های آن بازنشستگان نیروهای مسلح هم شامل این بیمه شدند و مابقی بیمه‎ها همه در قالب بیمه‎های اختیاری است.وی اطلاع‌رسانی گسترده و آگاه‌سازی جامعه مخاطب را یکی از حلقه‎های مفقوده این حوزه دانست و افزود: در حوزه بیمه عمر و حوادث فرمی وجود دارد به عنوان فرم ذی‌نفع سرمایه بیمه عمر که بیمه شده در این فرم مبلغ غرامت قابل پرداخت به بازماندگان و نحوه پرداخت را مشخص می‏کند که همه بیمه شدگان باید این فرم را پر کنند و ما سعی داریم این فرم به صورت سیستمی پر شود، چون در غیر این صورت پرداخت غرامت قانونا باید تا زمان انحصار وراثت معطل باشد، در صورتی که وجود فرم ذی‌نفع موجب می‎شود غرامت فوت ظرف یک هفته پرداخت شود، اما انحصار وراثت شاید بیش از دو ماه طول بکشد.

 

سلامت محوری به جای درمان محوری

سخنران دیگر این کارگاه جانشین معاونت بهداشت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه بود. «دکتر مظهری» خودنگهداری، کمک درمانی، خدمات جانبی درمانی، کمیسیون‌های پزشکی و... را از موضوعات معاونت بهداشت سپاه قلمداد کرد که با موضوع بیمه پیوند مستقیم دارد و افزود: افزایش تعداد کمیسیون‎ ثابت و سیار(به ویژه در مناطق کم برخوردار و دور از مراکز استان‌ها)، همراهی و حمایت همه‌جانبه از مجموعه بیمه مراکز خدمات کارکنان رده‌های سپاه جهت ارائه خدمات مناسب و کرامت محور و وجود یک مرکز درمانی در هر ناحیه از سیاست‎های مهم ماست. وی بیمه را در رویکردهای جدید علمی بیمه سلامت و پیشگیری محور دانست و گفت: باید به جای درمان‌ محوری به سمت پیشگیری محوری پیش برویم که قدم‎های آغازین این موضوع شروع شده است.«سعادتی» جانشین معاونت امور وابستگان سپاه نیز در این کارگاه تخصصی با بیان اینکه بازنشستگان در قید حیات و عائله متوفیان از سپاه خدمات دریافت می‌کنند، افزود: مشکل عمده در موضوع بیمه این قشر سپاه ضعف اطلاع‎رسانی و آگاه‌سازی است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات