صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۲۴۱۸۰

اخبار کوتاه دوشنبه 28 مرداد

ممنوعیت انتصاب مدیران دارای تابعیت مضاعف/ بر اساس طرح جدیدی که در مجلس اعلام وصول شد، انتخاب یا انتصاب اشخاصی که خود یا یکی از خویشاوندان درجه اول آنان دارای یکی از شرایط ذیل باشند، در سمت‌های مدیریتی ممنوع است؛ ۱- تابعیت مضاعف؛ ۲- مجوز اقامت بلندمدت بیش از یک سال از کشورهای خارجی؛ ۳- مالکیت عرصه یا اعیانی در کشورهای خارجی؛ ۴- دارندگان حساب سپرده و سهام در خارج از کشور؛ ۵- عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات خارجی؛ ۶- دارندگان صرافی در کشورهای خارجی. دارندگان مجوز اقامت تحصیلی، درمان یا مأموریت‌های اداری از این قانون مستثنی هستند. وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح، سازمان انرژی اتمی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز مشمول این قانون می‌باشند. متخلف از اجرای این تبصره به انفصال موقت از یک تا سه سال از خدمات عمومی و دولتی محکوم خواهد شد.

تعلیق پیش‌فروش نفت تا زمان توافق سران قوا/ رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس اعلام کرد: «دولت برای فروش نفت به صورت سلف باید لایحه ارائه کند. کلیات متن پیشنهادی دولت در جلسه سران سه قوه تصویب شد؛ اما روی جزئیات آن هنوز توافقی انجام نشده است و تا زمان توافق کلی، طرح پیش‌فروش نفت به مردم هم اجرایی نخواهد شد.» بر اساس گفته حاجی بابایی، قرار است امروز (سه‌شنبه) در نشست کمیسیون برنامه‌وبودجه و با حضور مسئولان دستگاه‎های مختلف، روند قانونی این طرح بررسی و حل شود.

ثروت‌های کلانِ بورس در اختیار اقلیت‌/ حسین صمصامی، اقتصاددان و عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی می‌گوید: «‌افزایش شاخص بورس اثری بر تولید کشور نداشته است‌. ‌‌ساختار بورس انحصاری شده است و 80 درصد بورس در اختیار 25 درصد بنگاه‌ها می‌باشد که در نهایت منجر به افزایش قیمت‌ها خواهد شد».

ترامپ چطور سیاست خارجی آمریکا را نابود کرد؟/ نشریه آمریکایی «فارین افرز» در تحلیلی به ضربات جبران‌ناپذیر ترامپ به سیاست خارجی آمریکا پرداخت و انتخاب دوباره او را به معنای پایان نظم جهانی ۷۵ ساله دانست. رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا معتقد است، رئیس‌جمهور این کشور در آغاز کار، بیش از آنچه که واقعیت داشت، آمریکا را بحران‌زده نشان داد تا خود را ناجی نشان دهد.

تحویل پایگاه دیگر آمریکایی به ارتش عراق/ ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا از تحویل سایت تسلیحاتی پایگاه التاجی در شمال بغداد به نیروهای امنیتی عراق خبر داد.

احکام سیاسی (سؤال 22): آیا سوگند جلاله توسط هادی سیاسی در حین سخنرانی به منظور اثبات مسئله‌ای، جایز است؟ پاسخ: اشکال ندارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات