صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۲۲۹۴۵

اخبار کوتاه سه‌شنبه 20 خرداد

ما را کنترل کنید؛ شنود کنید!/ فریدون عباسی، نماینده مجلس و رئیس‌ پیشین سازمان انرژی اتمی در گفتگو با روزنامه اعتماد، از وزارت اطلاعات و سپاه خواست مرتباً او و نمايندگان را کنترل و مكالماتشان را هم شنود كنند. وی گفت: «من که حاضرم به اين نهادها امضا دهم؛ من از خدا می‌خواهم يكی مرا كنترل كند و به من هشدار بدهد.» این نماینده مجلس افزوده این کنترل استقلال او را نمی‌گیرد چون او مستقل بودنش را نشان داده و گفته: «همه کارهای يك نماينده بايد مشخص باشد. اگر نماينده برای ملاقات با کسی می‌رود بايد روشن باشد كه چرا چنین می‌کند. اگر دامی برای نماينده پهن شده، حتماً بايد از سوی نهادهای امنيتی به او هشدار داده شود. بايد اطلاع دهند نه اين‌كه بروند و در كار او دخالت كنند.»

اعلام جرم دیده‌بان علیه تاجگردون/ احمد توکلی رئیس هیات مدیره «دیده‌بان شفافیت و عدالت» در نامه‌ای به دادستان تهران علیه تاجگردون رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام جرم کرد. در بخشی از این نامه آمده است: «با کمال تأسف برخی از نمایندگان با سوءاستفاده از موقعیت و قدرت خویش، با نقض احکام قانونی در تعیین اعتبار و تخصیص منابع به حوزه های انتخابیه خود، وضع آشفته طرح‌ها و پروژه نیمه‌تمام را آشفته‌تر می‌سازند و از این طریق، به تورم دامن می‌زنند، بازدهی سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهند، منابع حجیمی را معطل می‌کنند و بار مالی سنگینی بر بودجه دولت می‌افزایند.»

کاری بزرگ و حرکتی جهادی!/ رهبر معظّم انقلاب در پیامی از زحمات پرسنل نفت‌کش‌های ایرانی اعزامی به ونزوئلا قدردانی کرده و نوشتند: «به همه شما عزیزان، کاپیتان و کارکنان کشتی خداقوت می‌گویم. کار بزرگی کردید. حرکت شما حرکتی جهادی بود. کشور را سرافراز کردید. ان‌شاءالله موفق باشید.»

سهم نفت در بودجه سال 99/ رئیس سازمان برنامه‌وبودجه از کاهش سهم نفت به 10 درصد در بودجه سال جاری خبر داد و گفت: «طی سال‌های گذشته حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد بودجه کشور از محل نفت بود. امسال از مجموع ۵۷۰ هزار میلیارد تومان منابع درآمدی در کشور، ۴۹ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان مربوط به درآمدهای نفتی است.»

ازدواج اجباری!/ سلیمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس در خصوص موضوع «ازدواج اجباری» که مدتی است در فضای مجازی مطرح شده است، گفت: «هدف برخی افراد مغرض، حاشیه‌سازی برای نمایندگان است تا از وظیفه اصلی‌شان دور بمانند. اصلاً طرح ازدواج اجباری در مجلس از سوی هیچ‌‌کدام از نمایندگان مطرح نشده است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات