صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۲۴۵۶۱

سفر یک هیأت عالی‌رتبه روسی به سوریه

یک منبع عالی‌رتبه دیپلماتیک به روزنامه الشرق الاوسط گفت که قرار است یک هیأت نظامی، سیاسی و اقتصادی روسیه به سرپرستی «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور به دمشق سفر کند.
به گفته مقام روسی، سفر مذکور بسیار «مفصل» خواهد بود و این هیأت قرار است دیدارهایی با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و تعدادی از مسئولان سوری داشته باشد. 
او همچنین گفت که هیأت روسی مهم‌ترین مسائل مرتبط با پرونده سوریه در سطوح دیپلماتیک، سیاسی، نظامی و اقتصادی را با مسئولان روسی به بحث خواهد گذاشت.
یک منبع دیپلماتیک غربی نیز به الشرق الاوسط گفت که سفر لاوروف بر مسائل مبارزه با تروریسم، نتایج کمیته قانون اساسی و بحث در خصوص پرونده مناطق شرق فرات، متمرکز خواهد بود.
نکته قابل توجه در این خبر، سفر لاوروف به سوریه است که پس از ۹ سال انجام می‌پذیرد. وزیر خارجه روسیه آخرین بار در فوریه ۲۰۱۲ به دمشق رفته بود.
لاوروف پنجشنبه هفته گذشته طی دیدار با «گئر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه، این نشست را «بسیار مفید و نتیجه‌بخش» توصیف کرد و گفت که مسکو به کمک‌های خود به سوریه برای تغییر قانون اساسی در چارچوب قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت ادامه می‌دهد.
او همچنین گفت که تحولاتی در سطح میدانی در حال رخ دادن است و علاوه بر روند سیاسی، روسیه با دقت تحولات میدانی را نیز تحت نظر دارد.
وزیر خارجه روسیه همچنین گفته بود که به همراه ایران و ترکیه برای اجرای روند آستانه و کمک به دولت سوریه برای خلاصی از تروریسم و تضمین تمامیت ارضی سوریه تلاش می‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات