صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۲۴۶۰۴
نماینده مردم چابهار در مجلس:

تشکیل کارگروه های ویژه در مجلس جهت پیگیری مشکلات سیستان

پیرو سفر جمعی چند روز گذشته تعدادی از نماینده های مجلس به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان، مشکلات استان در 7 موضوع دسته بندی شده است که یک نماینده هر کدام از این کارگروه ها را پیگیری خواهد کرد.
استان سیستان و بلوچستان از جمله استان هایی است که با مشکلات بسیار عدیده ای همچون مسئله آب و حاشینه نشینی دست و پنجه نرم می کند.
همین مسائل باعث شد تا تعدادی از نماینده های مجلس به همراه نمایندگان این استان به این مناطق سفر کنند تا با بازدیدهای میدانی، مشکلات مردم و استان را از نزدیک مشاهده کنند و سعی در برطرف کردن آنها داشته باشند.
 
در همین خصوص پایگاه خبری تحلیلی بصیرت با «معین الدین سعیدی» نماینده چابهار، کنارک، نیک شهرد، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت و گویی را انجام داده است. 

سعیدی با اشاره به بازدید تعدادی از نماینده های مجلس از شهرستان های چابهار و ایرانهشر گفت: در ابتدا بگویم که به دلیل نبودن بسیاری از امکانات از جمله آب شرب، 5 بچه از اول محرم تاکنون به دلیل آوردن آب از هوتک ها(گودال های حفر شده برای جمع آوری آب) غرق شده اند و هنوز که هنوزه مسئولین وزارت نیرو ندای تشنگی این مردم را نمی شنوند، یعنی محرم واقعی اجرا نشده است.

سعیدی افزود: پیرو سفری که عزیزان ما و نماینده های جهادی و انقلابی مجلس در قالب هیئت پیشرفت مردمی به حوزه جنوب استان سیستان و بلوچستان داشتند و با مسائل و مشکلات آنجا آشنا شدند متوجه شدند که تمام شاخص های زیستی فاصله معنادار و حتی نجومی با محروم ترین نقاط کشور داریم. به تعبیر مقام معظم رهبری در این منطقه راه های نرفته، بسیار بیشتر از راه های رفته است که دلیل آن  هم عدم انعکاس واقعیت های موجود جامعه در کلان کشور بوده است.

نماینده مردم چابهار در خانه ملت اظهار داشت: الحمدالله این سفر باعث شد نگاه ها نسبت به آن منطقه متمکرز شود و پیرو جلسه ای که درخصوص این سفر برگزار شد، می دانید که کارگروه هایی ویژه برای پیگیری مسائل مختلف توسط نمایندگان مجلس شکل گرفت که عمده مشکلات منطقه را هم بررسی کند. علاوه بر 7 کارگروه مشخص شده و در ادامه کار، یک کارگروه دیگر به اسم کارگروه فاقدین شناسانامه شکل گرفته، چرا که در این مناطق بعضا شاهد هستیم عده ای شناسنامه ندارند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: در ادامه معضلاتی که به شدت مردم استان سیستان را آسیب می زند، یکی بحث حاشیه نشینی چابهار و دیگری بحث آب است که ان شالله در بحث بودجه ریزی یک تغییر جدی اتفاق بیفتد، چرا که با این نظام فعلی بودجه ریزی کشور، تا ابد هم این فاصله ها جبران نخواهد شد. از دیگر سو ان شالله یک عزم جدی در حاکمیت به خصوص در مراجع عالی دولت اتفاق بیفتد تا جهشی در شاخص های انسانی آن منطقه شاهد باشیم.

سعیدی افزود: در حال تلاش هستیم که طلیعه خوبی داشته باشیم  و همان روز که دوستان  از چابهار و ایرانهشر برگشتند بحث کشت پنبه را پیگیر کردند که به نتایج خوبی رسیدیم و همچنین بحث آب چابهار به صورت جدی  مطرح شده و ان شالله در سفر آینده آقای قالبیاف به صورت فنی و کارشناسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص انتقاد برخی افراد به سفر عده ای از نمایندگان شهرهای دیگر به این استان گفت: هیچ منتقدی در بین جریان انقلابی نسبت به این سفر نیست و بیشتر معاندین نظام هستند و آن بخش از نگاه هایی در دولت که متاسفانه قائل به نگاه جهادی نیستند و آنها هستند که با حرکت انقلابی نمایندگان مخالفند.
اما ما معتقدیم تا حضور جدی در بین مناطق نداشته باشیم و تا بی واسطه و بلاپرده با مردم راجع مسائل ومشکلاتشان صحبت نکنیم، مطمئنا هیچ نسخه صحیحی راجع به مشکلات آنجا نمی توان داشت و چاره اندیشی کرد.

لازم به ذکر است پیرو سفر جمعی چند روز گذشته تعدادی از نماینده های مجلس به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان، مشکلات استان در 7 موضوع دسته بندی شده است که یک نماینده هر کدام از این کارگروه ها را پیگیری خواهد کرد. این کارگروه ها شامل کارگروه حاشیه نشینی، آب شرب، شیلات، کوله بری، مرز، آموزش، توسعه روستایی است. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات