صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۲۴۶۸۳

اسناد سازگاری با کم آبی تا پایان سال در همه استانها آماده می شود

رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در نشستی به مناسبت آغاز رسمی پروژه سازوکاری استقرار مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبریز، در ارتباط با پویش هر هفته الف_ب_ایران، گفت: امسال در قالب پویش هرهفته الف_ب_ایران، در 2 بخش ساخت و سازی و سازوکار نسبت به افتتاح پروژه‌ها اقدامی می‌کنیم و تاکنون ۱۰۰ پروژه ساخت و سازی و 5 پروژه سازوکاری به در این پویش بهره‌برداری است.

*منابع انسانی مهمترین ثرت این آب و خاک است
وزیر نیرو، در ارتباط با 4 پروژه مهم سازوکاری بخش آب کشور به یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: در پرتو این یکپارچگی و تجمیع امکانات از منابع انسانی که مهمترین ثروت این آب و خاک است، منابع مالی، تجهیزات و دانش موجود به صورت یکپارچه در استان‌ها استفاده می‌کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم، ضمن اشاره به این نکته که امید است خدمات با کیفیت‌تر و وسیع‌تری را در استان‌ها به ویژه هموطنان روستایی عرضه کنیم و آذر امسال نتایج این کار را تقدیم شما خواهد شد، گفت: اسناد سازگاری با کم آبی در دستور کار است و در تعدادی از استان‌ها این سند به مرحله نهایی رسیده و تصویب شده و در تعدادی دیگر در دست تدارک است که تا پایان امسال در همه استان‌های کشور این سند که یک نقشه راهی برای طرح‌های آب‌بر خواهد بود، تهیه می‌شود.

*استقرار مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبریز در دستور کار
اردکانیان، در بیان سایر پروژه‌های سازوکاری مدنظر وزارت نیرو در حوزه آب، گفت: پروژه دیگر سازوکاری، تدوین لایحه قانون جامع آب است که ۴۰ سال از عمر قانون توزیع عادلانه آب می‌گذرد و با هم‌اندیشی در سازمان دولت و سایر قوا این لایحه تدوین خواهد شد و با نگاه رو به جلو برای دهه‌های پیش رو قانون جامعی برای مدیریت منابع آب کشور بر اساس بهره‌برداری پایدار و حفاظت از منابع در دولت به تصویب رسانده و تقدیم مجلس می‌شود.
وی، در تشریح پروژه استقرار مدیریت یکپارچه حوضه‌‍‌های آبریز، افزود: پروژه چهارم ما استقرار مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبریز است که جلسه امروز گام اول در جهت اجرا و عملیاتی شدن آن بوده که گام‌های دیگر خود را تا پایان سال سپری خواهد کرد.
وزیر نیرو همچنین به رونمایی از موضوع ساختار سازمانی مدیریت بخش آب هم اشاره کرد که ساختاری بر مبنای حکمرانی صحیح آب داشته و به این منظور بیش از ۴۰ کار انجام شده در کشور و دیگر کشورهای جهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

*لزوم جمع آوری اطلاعات یکپارچه حوزه آب
اردکانیان، با اشاره به لزوم جمع‌آوری و یکپارچه سازی منابع آماری در حوزه آب، گفت: تجربه کشورهای مختلف نشان از ضرورت جمع آوری اطلاعات یکپارچه و تلاش برای تکمیل نقاط ضعف است، از این رو یکی از اصلی‌ترین رویکردهای مدیریت جدید معطوف به این حوزه خواهد بود.
این مقام مسئول، در ارتباط با نحوه مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبریز، گفت: باید بیش از گذشته حالت دبیرخانه‌داشته باشیم، به این ترتیب که تعداد زیادی ورودی را دریافت کرده و نسبت به سیاست‌گذاری‌های کلان اقدام کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات