صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۲۴۶۱۸

اخبار کوتاه دوشنبه 17 شهریور

دلمان از دولت خون است!/ «حجت نظری» عضو شورای شهر تهران گفت: «از فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مطلعم؛ اما چه بگویم که دلمان از دولتی که خودمان روی کار آورده‌ایم خون است. مردم مشاهده کردند که یک انتقاد به‌حق با عنوان ساخت‌وساز در محله جماران چه عواقبی داشت و در کنار جلوگیری از ورود شهردار تهران به جلسات هیئت دولت، دنبال لغو محدودیت ارتفاع محله جماران رفتند!»

راهپیمایی تجدیدعهد در بین‌الحرمین/ مردم عراق هم‌صدا با نیرو‌های بسیج مردمی، با حضور در بین‌الحرمین در کربلای معلی، با آرمان‌های فرماندهان شهدای مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تجدید بیعت کردند. راهپیمایی تجدیدعهد هزاران عراقی در حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام و با شعار «الله الله‌اکبر آمریکا شیطان‌الاکبر» همراه بود.

وهابی‌ها دست به دامان شهید مطهری شدند!/ درحالی‌که علمای وهابی همواره شیعیان را تکفیر کرده و آن‌ها را مسلمان نمی‌دانند، «ملازاده» از مفتی‌های وهابی به مردم توصیه می‌کند برای پاسخ به شبهاتی که علیه اسلام وارد می‌شود، کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» آیت‌الله شهید مطهری و کتاب «دین‌ستیزی نافرجام» استاد سید مصطفی حسینی طباطبایی را مطالعه نمایند.

عسل بورس نصیب ۱۵۰ نفر شد!/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «عده‌ای حدود ۱۵۰ نفر در کشور، متخصص چتربازی هستند و پول‌های خود را طوری مدیریت می‌کنند که وارد چرخه پر ریسک تولید نشود. آن‌ها می‌دانستند پول‌ها به بورس می‌رود و سریع پول‌ها را به سپرده‌های جاری تبدیل کردند و این آخر سر که فقرا به دنبال بورس رفتند، به دنبال عسلی رفتند که در حال تمام شدن بود و چیزی نصیبشان نشد.‌ رابطه این‌ها با تولید، صنعت و اشتغال، جزیره‌ای است و نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

عوامل خرابکاری در نطنز شناسایی شدند/ سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: «این اتفاق (خرابکاری در نطنز) متأسفانه جنبه خرابکاری دارد و این را سازمان‌های امنیتی ما باید دقیق بررسی کنند. تا جایی که می‌دانیم عوامل این کار را کشف کردند و دلایل و چگونگی انجام کار را می‌دانند. اینکه جزئیات این اتفاق چیست را نمی‌دانیم. تا اندازه‌ای به ما گفته شده و چون مسئله در حال پیگیری است، معذوریم دراین‌باره بیشتر صحبت کنیم.

احکام سیاسی (سؤال 34): حکم غیبت در مواردی چون ذکر در نوشته، وبلاگ یا ضبط‌صوت و تصویر و انتقال آن، چیست؟ پاسخ: جایز نیست و حکم گفتن را دارد. به تعبیر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی: «خواندن وبلاگ هم مثل خواندن کاغذ، کتاب، نامه و مثل شنیدن حرف است. استماع غیبت شامل همه‌ی این‌ها می‌شود؛ یعنی ملاک استماع در این‌ها مسلّماً وجود دارد و شنیدن به گوش خصوصیتی ندارد، خواندن نامه هم همان‌گونه است که در بحث استماع است، دوربین هم همین‌جور است، یعنی اگر خطای کسی را با دوربین ثبت کرد و در معرض دید دیگران قرار داد؛ همان حکم را دارد. (استفاده از درس خارج فقه مقام معظم رهبری)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات