«محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران درباره یک فقره از اقداماتی که شهرداری باید انجام میداد، بعد از گذشت سه سال و اندی در توئیتر خود مینویسد: «سیستم حملونقل عمومی تهران در آستانه فروپاشی است،۱۰سال است ناوگان اتوبوسرانی، نوسازی نشده و بیش از۸۰ درصد اتوبوسها فرسوده و با کمبود۵۰ درصدی مواجه است.» وی میافزاید: «یعنی به جای ۹۰۰۰ اتوبوس۵۵۰۰ اتوبوس فعال است. در مترو کمبودها بیشتر حس میشود، ۳ خط مترو در سالهای اخیر افتتاح شده، اما واگن و تجهیزاتش تأمین نشده است.» هاشمی افزود، ما دوسال از شهردار خواهش میکردیم که با قاطعیت و پیگیری بیشتری با مسئولان دولتی عمل کند و مسائل شهر را حل کند، اما ایشان میگفت که نمیخواهم رابطه شهرداری با دولت دچار خدشه شود، بعد سر یک موضوع حاشیه [تخریب ساختمان در حال ساخت و منسوب به روحانی در جماران]، این همه تنش ایجاد شد و شهردار به هیئت دولت، دعوت نشد. واقعیت آن است که مدیریت شهری تهران نسبت به دوره گذشته افت قابل توجهی داشته است. اصلاحطلبان که همواره تلاش میکنند نارضایتی خودشان را منتسب به دیگران کنند، نمیتوانند این بار نهادهای انقلابی را مقصر ناتوانی خود معرفی کنند، زیرا شورای نگهبان در تأیید صلاحیت و تصویب قوانین آنها هیچ نقشی ندارد که بگویند چرا فلانی را تأیید یا ردصلاحیت کرد و چرا فلان قانون ما را مهر تأیید نزد!