صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۲۴۶۴۰

اخبار کوتاه سه‌شنبه 18 شهریور

اظهارات «لاوروف» درباره حضور ایران در سوریه/ وزیر خارجه روسیه در سفر به سوریه گفت: «حضور ایران در سوریه به تمایل مسکو مربوط نیست، ‌بلکه به تمایل دولت قانونی سوریه مربوط است. طبیعتاً اختلافاتی در دیدگاه‌ها میان آنکارا، مسکو و تهران وجود دارد که جای نگرانی نیست. در مسیر سوریه بر اساس آنچه میان سران روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه توافق شد، عمل می‌کنیم.» لاوروف همچنین روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای سوری خود ابراز امیدواری کرد که توافقنامه تجاری میان روسیه و سوریه در جریان سفر آینده‌اش به دمشق در ماه دسامبر (سه ماه دیگر) به امضا برسد.

پاسخگو باشیم!/ رئیس دستگاه قضا طی اظهاراتی، با انتقاد از مسئولینی که در جایگاه منتقد می‌نشینند و به‌جای پاسخگویی به مردم، خود را منتقد وضع موجود جا می‌زنند، گفت: «ما در دستگاه قضایی صاحب‌خانه‌ایم و قابل‌قبول نیست که با مشکلات این دستگاه همانند مهمان برخورد کنیم یا مثل برخی که سال‌ها در نظام مسئولیت داشتند، بعد از ۴۰ سال ژست منتقد به خود گرفته‌اند. این مجموعه متعلق به همه مسئولان عالی قضایی است و باید نسبت به آن پاسخگو باشیم، چراکه اکنون ما مصداق آیه شریفه «إِن مَکَّناهُم فِی الأَرض» هستیم.»

قرارداد واگذاری نیشکر هفت‌تپه فسخ می‌شود/ روابط عمومی دیوان محاسبات اعلام کرد: «در راستای دستور رئیس‌کل دیوان محاسبات مبنی بر تفحص از وضعیت بعد از واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه، نتیجه تحقیق و تفحص دیوان محاسبات از شرکت نیشکر هفت‌تپه، فسخ قرارداد واگذاری است.»

هزینه ۵۰ میلیون دلاری جشن خصوصی بن‌سلمان!/ کتاب «نفت و خون: بن‌سلمان بی‌رحم در جستجوی قدرت جهانی» نوشته دو روزنامه‌نگار آمریکایی، جزئیات جشن ۵۰ میلیون دلاری ولیعهد سعودی در ژوئیه ۲۰۱۵ در یک جزیره خصوصی در مالدیو با حضور ۱۵۰ زن مدل را افشا کرد. جزیره، دربست اجاره‌شده و علاوه بر ۵۰ میلیون دلار هزینه اجاره یک‌ماهه، به هر کارگر نیز وعده حقوق(حق‌السکوت) ۵۰۰۰ هزار دلاری داده بودند. پس از درز این خبر به روزنامه‌های داخلی، ولیعهد مجبور شد جزیره را ترک کند.

ناپدید شدن یک ملوان آمریکایی در دریای مکران/ ناوگان پنجم آمریکا اعلام کرد، در پی ناپدید شدن یک ملوان آمریکایی، دو ناو در حال انجام عملیات‌ جستجو و نجات در دریای مُکران هستند. آمریکایی‌ها گفته‌اند هیچ اطلاعی در خصوص وضعیت این نظامی خود در اختیار ندارند و نمی‌توانند درباره زنده بودن و فوت وی نظری بدهند.

احکام سیاسی (سؤال 35): اگر در یک جلسه سیاسی، سخنران به طور علنی غیبت و یا توهین کند، وظیفه مستمعین چیست؟ پاسخ: وظیفه مستمعین رد غیبت، دفاع از حیثیت غیبت شونده و با وجود شرایط امربه‌معروف و نهی از منکر، باید نهی از منکر نماید ولو با ترک نمودن مجلس.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات