صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۲۴۷۰۲

قاچاق نفت یمن با همکاری منصور هادی و عربستان سعودی

منابع محلی در استان المَهَره می‌گویند که از چند روز گذشته، شاهد حرکت بی سابقه کامیون‌های حمل سوخت به سمت بندر «نشطون» در جنوب این استان و مشرف به دریای مکران هستند.
این منابع به وبسایت الخبر الیمنی گفتند که حرکت این تانکرهای سوخت، روزانه بین استان نفت‌خیز «شبوه» و المهره در جریان است و به خصوص پس از اینکه «سالم الخنبشی» معاون منصورهادی هفته پیش به شبوه سفر کرد، این تحرکات افزایش یافته است.
بنا بر این گزارش، «الخنبشی» در آن سفر دستور داده بود تا بندر «قنا» در ساحل استان «شبوه» بار دیگر راه‌اندازی شود تا پوششی برای قاچاق نفت از طریق بنادر استان «المهره» باشد. از سوی دیگر، کشتی‌های نفتی سعودی نیز به بهانه انتقال سوخت به استان المهره در این بنادر حضور دارند و در واقع این کشتی‌ها، محموله تانکرهای نفتی که از شبوه و مأرب حرکت کرده‌اند را تحویل گرفته و به مکان نامعلومی منتقل می‌کنند.
به گفته این منابع، سفیر دولت سعودی در یمن، متهم ردیف اول قاچاق نفت است که در این مسأله مقامات دولت مستعفی همچون «علی محسن» معاون منصور هادی و «احمد العیسی» رئیس دفتر منصور هادی او را همراهی می‌کنند.
پیش از این، دولت منصور هادی اعلام کرده بود که روزانه بیش از صد هزار بشکه از بندر «بئر» در استان شبوه به فروش می‌رساند، اما اختلافات پیش آمده با امارات و گروههای همسو با ابوظبی، موجب شد تا طرف‌های حاضر در ائتلاف سعودی با قاچاق نفت استان شبوه و مأرب، درآمدهای حاصله را به دور از محافل رسمی میان خود تقسیم کنند.
به نظر می‌رسد اعلام خبر قاچاق نفت یمن از طریق بنادر استان «المهره» موجب افزایش اعتراضات مردمی علیه دولت سعودی شود؛ استانی که از دو سال پیش، صحنه تظاهرات و تحصن‌ قبایل علیه حضور ارتش سعودی است.
چندی پیش، «صلاح بن لغبر» از رهبران شورای انتقالی جنوب یمن در صفحه توئیتر خود از ورود «خالد باطَرفی» سرکرده گروهک تروریستی القاعده در شبه جزیره عربستان به استان «المَهَره» در شرق یمن جهت کمک به ارتش سعودی خبر داده بود تا ریاض را برای کنترل اعتراضات در این استان یاری کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات