صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۲۴۶۶۸

اخبار کوتاه چهارشنبه 19 شهریور

سید مقاومت می‌داند چگونه به اسرائیلی‌ها ضربه بزند/ روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت نوشت که ارتش رژیم اسرائیل همچنان از بیم پاسخ حزب‌الله لبنان به شهادت یکی از نیروهای خود در سوریه، در حالت آماده‌باش به سر می‌برد. «الکس ویشمن» نویسنده صهیونیستی در این گزارش نوشت که ارتش رژیم اسرائیل همچنان بر این عقیده است که سید حسن نصرالله، مصمم به انتقام از ارتش این رژیم و کشتن سربازانش است.

ترامپ معترضان آمریکایی را «آدم‌کش» خواند/ رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «معترضان مسالمت‌جو، یعنی آنچه جو خواب‌آلود (جو بایدن) و دموکرات‌ها می‌گویند، نیستند. آن‌ها آدمکش هستند و همه این اتفاقات در شهرهایی رخ می‌دهد که توسط دموکرات‌ها اداره می‌شوند. با من تماس بگیرید و از دولت فدرال درخواست کمک کنید. ما مشکلات شما را ظرف چند دقیقه حل خواهیم کرد.»

صندوق توسعه ملی به داد بورس می‌رسد؟!/ سخنگوی دولت اعلام کرد: «از اول هفته آينده صندوق توسعه ملی يک درصد از سرمايه خودش را در صندوق تثبيت بازار سپرده‌گذاری خواهد کرد که تأثیر مثبتی بر بورس خواهد داشت. شورای عالی بورس پنج‌شنبه جلسه فوق‌العاده‌ای برای حل موضوعات مختلف تشکيل خواهد داد.»

پراید هم لاکچری شد/ طی یک هفته گذشته قیمت خودروی پراید حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان افزایش‌یافته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال ۹۶ خانواده‌های دهک‌های کم‌درآمد ایرانی با پس‌انداز ۱۳ تا ۲۹ ماه خود می‌‌توانستند یک پراید بخرند؛ اما این مدت‌زمان در شهریور ‌امسال به ۳۰ تا ۵۰ ماه رسیده است.

تصویب ممنوعیت انتصاب مدیران دو تابعیتی/ «نادری» عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر داد: «طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی به تصویب رسید.»

نقدی بر پناهیان وارد نیست!/ «حسام‌الدین آشنا» مشاور رئیس‌جمهوری در توئیتی با اشاره به انتقادهای اخیر به حجت‌الاسلام پناهیان و غیرقابل‌پذیرش دانستن این نوع انتقادها، نوشت: «شیوه تأمین زندگی واعظ و منبری و مداح با کارمند و کارگر و کاسب متفاوت است. بانیان مجالس مذهبی، گاه بخشی از هزینه‌های رفت‌وآمد، درمان یا حتی زندگی و مسکن وعاظ را تأمین می‌کنند. این امر عیب نیست؛ جدید، عجیب یا اختصاصی هم نیست.»

احکام سیاسی (سؤال 35): صحبت کردن از عیب فردی که ابایی ندارد دیگران بدانند و یا همه می­دانند، (مثلاً تراشیدن محاسن) چه حکمی دارد؟ پاسخ: در موردی که فرد ابایی از بیان معایبش ندارد، طرح عیب جایز نیست، ولی در مواردی که همه می­دانند، اشکال ندارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات