صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۲۴۸۲۶

طرح حریری برای تقسیم پست‌های مهم دولت لبنان

ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد: فرانسه از این‌که رهبران سیاسی لبنان نمی‌توانند به تعهدی که به ماکرون دادند، پایبند باشند، متاسف است.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبرگزاری النشره، ریاست‌جمهوری فرانسه تاکید کرد: هنوز زمان تشکیل دولت و تلاش برای منافع لبنان تمام نشده است. ما در عین حال متاسفیم که رهبران سیاسی لبنان، تعهدات‌شان به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه را عملی نکردند.
کاخ الیزه آورده است: همه باید برای مصلحت لبنان اجازه دهند مصطفی ادیب، نخست وزیر مکلف با توجه به حساس بودن وضعیت، دولتش را تشکیل دهد.
ریاست‌جمهوری فرانسه افزود: همچنان وضعیت را دنبال می‌کنیم و به تماس‌ها با مقامات لبنانی برای تاکید مجدد بر این پیام مهم ادامه می‌دهیم.
طبق بیانیه الیزه، سیاستمداران لبنانی امروز روی عهد و تعهد خود نیستند و آنها وعده داده بودند ظرف ۱۵ روز دولت را تشکیل دهند. آنها وعده دادند، دولت نجات را که قادر به اجرای اصلاحات باشد و نیازهای لبنانی‌ها را پاسخگو باشد، تشکیل دهند.
همچنین شبکه المنار گزارش داد، اکثر فراکسیون‌های سیاسی با معرفی وزیران جدید از سوی مصطفی ادیب، نخست وزیر مکلف مخالفت کردند.
بر اساس این گزارش، سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان مطرح کرده که وزیر کشور، سهم ارتدکس‌ها و وزیر دارایی سهم اهل سنت و وزارت دفاع و خارجه سهم شیعیان باشد.
دیدار سفیر فرانسه و نماینده حزب الله لبنان
سفیر فرانسه در بیروت با یک هیات نماینده از سوی حزب الله دیدار کرد.
بر اساس گزارش المیادین، دو طرف درباره طرق همکاری در راستای تشکیل دولت به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته اند.
نماینده حزب الله در خلال دیدار با برونو فوشیه سفیر فرانسه در بیروت بر موضع ثابت و استوار مقاومت لبنان در تشکیل دولت یکپارچه و قوی تاکید کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات