صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۲۴۷۹۴

خواجه فرد خبر داد؛تولید ۸ مدل هواپیما در کشور/ تا دهه فجر از ترابری سبک رونمایی می‌کنیم

امیر افشین خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور شامگاه سه‌شنبه در بازدیدی از باند فرودگاه جزیره کیش با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه‌های هواپیماسازی در مدل‌های ایرباس، ام‌دی، ۳۳۷ فعال است و حتی صنعت بدون سرنشین، هلی‌کوپترها و ویتورها از برنامه‌های آینده این شرکت است، اظهار داشت: در حال تولید ۸ مدل از هواپیما هستیم و تلاش می‌کنیم در این صنعت به ارائه خدمات پایدار برسیم.
وی افزود: این اقدام مهم نیاز به یک پشتیبانی پایدار دارد که پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص اندیشیده شده است.
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور با بیان اینکه این منطقه از نظر حمل و نقل ترکیبی و ارتباطات سریع با جزایر دیگر زیرساخت‌هایی دارد که برای تردد مسافران توسط شاتل دو ساعته در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به اینکه در دهه فجر از ترابری سبک قصد رونمایی داریم این مهم می‌تواند برای حمل و نقل ترکیبی سبک در این منطقه کاربردی باشد.
خواجه‌فرد با اشاره به اینکه نوع و ماهیت صنعت هوایی به گونه‌ای هست که توسعه پایدار ایجاد می‌کند، عنوان داشت: تلاش بر این هست تا عید نوروز امسال بتوانیم مسیر ترکیبی را ایجاد کنیم و آموزش‌های لازم در این خصوص برای پرسنل برگزار شود.
آمادگی 3 شرکت برای سرمایه‌گذاری در هندورابی
مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه این بازدید با بیان اینکه این جزیره با محوریت گردشگری و بر اساس طرح جامع در نظر گرفته شده است، افزود: جزیره هندورابی به‌عنوان منطقه‌ای که از نظر جذابیت‌های گردشگری منطقه‌ای با طبیعت بکر است، با راهبری مدیرعامل فعلی سازمان، اقدامات زیرساختی و بسته‌های سرمایه‌گذاری توسط مشاورین مجرب و توانمند تهیه و مورد استقبال بسیار خوب فعالان اقتصادی جهت سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه مساحت این منطقه محدود است و ترددهای هوایی با محوریت گردشگری عملیاتی خواهد شد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه را استثنایی عنوان کرد و گفت: خارج از نگاه‌های اقتصادی، کسی که قصد سرمایه‌گذاری دارد می‌تواند از مجوز ساخت سایت هلی‌کوپتری که بیشتر از ۷ آشیانه طبق طرح جامع دیده نشده است، بهره‌مند شوند که تاکنون سه شرکت آمادگی خود را جهت سرمایه‌گذاری اعلام کرده است.
دکل تلفن همراه در هندورابی نصب می‌شود
در این بازدید امیر ترکاشوند مدیر جزایر اقماری کیش با بیان اینکه این منطقه در طرح جامع به‌عنوان یک جزیره طبیعت‌محور تعریف شده است، اظهار داشت: ۱۳ بسته سرمایه‌گذاری در قالب تفریحات دریایی، هتلینگ و خدمات گردشکری در نظر گرفته شده است که سالانه به‌طور متوسط ۲۰۰۰ نفر به‌صورت خودجوش در ایام نوروز و اواخر سال به این جزیره سفر می‌کنند.
ترکاشوند در خصوص اقدامات انجام شده جهت ارائه خدمات تلفن همراه در جزیره هندورابی، افزود: اقداماتی در زمینه فیبر نوری صورت گرفته و طی مذاکراتی با مخابرات، در آینده نزدیک دکل تلفن همراه در این جزیره نصب و راه‌اندازی خواهد شد و همچنین آب مورد نیاز این منطقه به میزان ۳۰۰ متر مکعب و بیش از نیاز این منطقه تولید و آبیاری فضای سبز نیز از آب شیرین تامین می‌شود.
وی گفت: جزیره هندورابی ۱۰۹ نفر جمعیت دارد و دارای ۲ کلاس درس با ظرفیت ۲۰ نفر دانش آموز و ۳۵ نفر نیروی نظامی و انتظامی در این منطقه مستقر است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات