صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۲۰۳۰۴
امام خامنه ای در دیدار کارکنان نیروی هوایی ارتش:

باید قوی شویم تا جنگ نشود

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ضعیف بودن، دشمن را تشویق به اقدام خواهد کرد، افزودند: برای آنکه جنگ نشود و برای آنکه تهدید تمام شود، باید قوی شد.
باید قوی شویم تا جنگ نشود
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا صبح امروز (شنبه) در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و نیروی پدافند هوایی ارتش، واقعه‌ی ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ را نتیجه‌ی اطمینان امام خمینی (رحمه‌الله) و مبارزان به وعده‌ی الهی دانستند و گفتند: اگر تفکر تخلف‌ناپذیر بودن وعده‌ی الهی در جامعه حاکم شود و مسئولان هوشیارانه عمل کنند، تهدیدها به فرصت تبدیل خواهد شد و تحریم میتواند عامل نجات کشور از وابستگی به نفت و حل بسیاری از مشکلات شود.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که در چهل و یکمین سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی (رحمه‌الله) در ۱۹ بهمن ۵۷ برگزار شد، این واقعه را یک حادثه‌ی فراموش‌نشدنی و اعجاب‌برانگیز و دارای درسها و عبرتهایی خواندند و افزودند: در دوران رژیم گذشته، نیروی هوایی ارتش یکی از نزدیک‌ترین نیروها به مرکز قدرت و آمریکا بود اما رژیم طاغوت، ضربه را از همین نیرو خورد که هیچ‌گاه تصور آن را نمیکرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: بر اساس آیات قرآنی، خداوند از جایی به دشمن ضربه میزند که هیچ‌گاه انتظار آن را ندارد و مؤمنین نیز از ناحیه‌ای تقویت و حمایت میشوند که انتظار آن را نداشته‌اند که در فرهنگ دینی، «رزق لا یُحتَسَب» یا همان رزقی که در محاسبات مادی جایی نداشته است، نامیده میشود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آیات قرآنی که صراحتاً و مؤکداً از نصرت یاری‌کنندگان دین خدا یاد شده است، افزودند: باید به این وعده‌های الهی اطمینان داشت و با امید به آینده به حرکت رو به جلو با قدرت ادامه داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: اگر چنین تفکر و روحیه‌ای در هر مجموعه و جامعه‌ی ایمانی حاکم شود، افراد آن مجموعه با عزم راسخ، تهدیدها را به فرصت تبدیل خواهند کرد؛ همان‌گونه که نیروی هوایی به‌رغم تحریمهای آمریکا، اکنون علاوه بر تعمیر و بازسازی جنگنده‌ها و هواپیماها، طراحی و ساخت جنگنده را نیز انجام داده است.
ایشان رمز موفقیت و پیشرفت نیروی هوایی را تبدیل تهدید به فرصت، قطع امید از بیگانگان و تکیه بر توانایی‌ها و ظرفیتهای داخلی برشمردند و افزودند: این موضوع قابل تعمیم به کل کشور است و میتوان به‌رغم تحریمها که یک حرکت جنایتکارانه است، برای کشور فرصتهای زیادی را به وجود آورد.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر مسئولان هوشیارانه عمل کنند میتوان با استفاده از شرایط تحریم، اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت که عامل مهم بسیاری از مشکلات است، نجات داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: البته برخی افراد باهوش در داخل هیئت حاکمه‌ی آمریکا متوجه این موضوع هستند و گفته‌اند نباید بگذاریم ایران، اقتصاد بدون نفت را تجربه کند و به همین دلیل باید مسیری را باز بگذاریم تا اقتصاد ایران بکلی از پول نفت جدا نشود که مسئولان بخصوص مسئولان اقتصادی باید در این خصوص هوشیار باشند.
ایشان با اشاره به پیچیده‌تر شدن ابزارها و شیوه‌های دشمنان خاطرنشان کردند: در مقابل، شیوه‌ها و روشهای جمهوری اسلامی نیز پیچیده‌تر از گذشته شده است به‌گونه‌ای که اکنون در بخشهای گوناگون کشور، روشها و کارهای کاملاً منطقی، پیچیده و پیش‌رونده‌ای در جریان است که تأمین‌کننده‌ی عمق راهبردی کشور است و دشمن را زمین‌گیر کرده است.
ایشان با تأکید بر لزوم قوی شدن کشور در همه‌ی جهات بویژه در زمینه‌ی دفاعی گفتند: ما به دنبال تهدید هیچ کشور و ملتی نیستیم بلکه به دنبال حفظ امنیت کشور و جلوگیری از تهدید هستیم.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ضعیف بودن، دشمن را تشویق به اقدام خواهد کرد، افزودند: برای آنکه جنگ نشود و برای آنکه تهدید تمام شود، باید قوی شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نیروهای مسلح بویژه نیروی هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه و سازمان صنایع دفاع را به تلاش برای تقویت بنیه‌ی دفاعی در ابعاد مختلف، دقت در پیش بردن کارهای مهم و حداکثر استفاده از ظرفیتها و استعدادها توصیه کردند و گفتند: اگر رؤسای قبلی آمریکا مسیر شیطانی این رژیم را در زیر پوشش‌هایی دنبال میکردند، امروز انحراف، جنگ‌افروزی، فتنه‌سازی و طمع آمریکایی‌ها به داشته‌های دیگران، علنی و بدون پوشش است و این مسیر باطل دشمنان ملت ایران قطعاً محکوم به شکست است.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان گزارشی از پیشرفت برنامه‌های این نیرو در ابعاد «ارتقای توان رزم»، «پشتیبانی، فنی و قطعه‌سازی» و «پویایی سازمان و ارتقای کیفیت نیروی انسانی» گفت: طراحی و ساخت پهپاد، مهمات هوشمند و هواپیمای با سرنشین، تعمیرات موتور و قطعات هواپیما، کمک به مناطق سیل‌زده از طریق پرواز هواپیماهای ترابری و راه‌اندازی آمبولانس هوایی کشور با تجهیز یک هواپیما به امکانات پیشرفته‌ی پزشکی از جمله فعالیتهای نیروی هوایی بوده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
1- "جنگ نخواهد شد، مذاکره نخواهیم کرد." ( 22 مرداد 97)

2- " باید قوی شویم تا جنگ نشود" (19 بهمن 98)

2+1= ؟
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات