اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۲۴۹۳۲
عضو کمسیون انرژی مجلس

درباره نحوه درست اختصاص یارانه حامل های انرژی استفاده، ذخیره‎سازی و تبدیل مسائل مهم این طرح است

همچنین نحوه اجرای طرح و تمیز دادن این طرح در بعدهای مختلف انرژی و تبدیل این واحدهای انرژی به همدیگر از مسائل بسیار مهمی است که باید حل شود. 
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی / گفتگو با نماینده مجلس
زهرا ظهروند- خبرنگار/ در شرایطی که از آبان ماه سال گذشته سهمیه‌بندی بنزین با دو نرخ ۱۵۰۰ تومان یارانه‌ای و ۳ هزار تومان آزاد زیرنظر سران قوا کلید خورد و اجرایی شد، اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به دنبال تغییراتی در این زمینه هستند. در همین خصوص و سرانجام طرح جدید مجلس برای اختصاص یارانه بنزین به هر ایرانی، عبدالعلی رحیمی مظفری عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: این طرح به تازگی در کمیسیون انرژی مطرح شده است؛ البته این طرح قبلا نیز مطرح شده بود و ما نسبت به آن اطلاع داشتیم. کلیات این طرح خوب بوده و بر مبنای عدالت است، اما در خصوص شیوه‎های اجرایی و جزیئات آن قطعا مشکلاتی وجود دارد.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: این مشکلات در کمیسیون مطرح شده و باید در صحن نیز مطرح شود؛ نمایندگان در حال بررسی این طرح هستند ولی باید در ابتدا طرح در صحن اعلام وصول شود و سپس به کمیسیون انرژی داده شود و بعد از آن، ما قطعا جزئیات این  طرح را خواهیم گفت.
 وی با اشاره به برخی از مشکلات این طرح اظهار داشت: در چند موضوع این طرح جای بحث وجود دارد که یکی از آنها نحوه اجرای این طرح است؛ اینکه مردم چگونه می‎توانند از این یارانه استفاده کنند و نحوه ذخیره آن به چه صورت است و همچنین تبدیل این انرژی‏ها به یکدیگر نیز جای بحث دارد.

رحیمی مظفری با بیان اینکه انرژی که فقط نفت و بنزین نیست، تصریح کرد: وقتی بحث هدف‎مندی مطرح می‏شود، مردم بلافاصله سروقت بحث بنزینی روند، در حالی که قضیه گازوئیل و برق چه می‌شود؟ بحث سایر حامل‏های دیگر چه می‎شود؟ برخی‎ها نفت کوره مصرف می‏کنند، لذا همه این‎ها حامل‎های انرژی هستند و اگر قرار باشد روی حامل‎های انرژی بحث کنیم، باید درباره تمام حائل‎های انرژی بحث و بررسی کنیم.
نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار گفت: بحث دیگر استفاده خودروهای عمومی و ناوگان حمل و نقل است که از حامل‏های انرژی استفاده می‌کنند و اینکه چه کار کنیم تا این انتقال انجام نشود؛ در حال حاضر برخی از خودروهای عمومی مثل وانت بارها که در سطح شهر کار می‎کنند، برای بنزین واقعا تحت فشار هستند. اما بعضی از وانت بارها هم هستند که از صبح تا عصر یک جا می‎ایستند سهمیه شان را می‎فروشند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: مدیریت مباحث ذکر شده از جمله مواردی است که باید مجدد در مورد آنها در این طرح کار و بررسی کنیم. همچنین نحوه اجرای طرح و تمیز دادن این طرح در بعدهای مختلف انرژی و تبدیل این واحدهای انرژی به همدیگر از مسائل بسیار مهمی است که باید حل شود. 
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات