صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۲۴۹۶۶
سردار یعقوب سلیمانی:

باید نگاهمان این باشد که دفاع مقدس امتداد عاشورا است

علی رغم تمام دست اندازی های دشمن و موانع مستکبرین و سرمایه گذاری و هزینه هایی که علیه نظام می کنند، این ایستادگی به برکت خون همان شهداست که ما در چهلمین سال دفاع مقدس آن را پاس می داریم.
معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید کشور با اشاره به چهلمین سال دفاع مقدس گفت: 40 سال ایستادگی و مقاومت در مقابل نابرابری ها، بی عدالتی ها و قانون شکنی های دشمنان اسلام و انقلاب برکت دفاع مقدس و شهدا است.

سلیمانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دوران دفاع مقدس گفت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس و هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم؛ امسال هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان تقارن پیدا کرده که دارای پیام و موضوعیت است، چراکه اعتقاد بنده که به عنوان خادم عرصه دفاع و رزمنده کوچکی در کنار سایر ایثارگران بوده ام این است که دفاع مقدس ما امتداد عاشورا است.
 
در واقع ویژگی های عاشورا که ایثار، شجاعت، شهامت، میل به فدا شدن در راه خدا و روحیه استکبار ستیزی و خلوص و مجذوب ولایت بودن است نیز به نوعی در دفاع مقدس ما هم بروز و ظهور پیدا کرد. 
معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید با اشاره به اینکه واقعه عاشورا برای همیشه در تاریخ زنده است، تصریح کرد: دفاع مقدس ما هم چون در همان مسیر عاشورا و تداوم فلسفه قیام سرور و سالار شهیدان و قیامی که در عاشورا بوده است و از همان جنس می‏باشد در تاریخ ماندگار است.
 
اگر واقعا مظلومیت حضرت رقیه(س) و روایت گری و بیان شیوای حضرت زینب (س) و آن مظلومیت و رشادت و گفتمان امام سجاد(ع) نبود، شاید کربلا درکربلا می ماند. با توجه به گفتمان مقام معظم رهبری و به خصوص فرمایشات اخیر ایشان در اولین روز از هفته دفاع مقدس که واقعا مطالب عمیق و نویی را در موضوع دفاع مقدس بیان داشتند همچنین وظیفه ای که در قبال جامعه ایثارگران داریم را به آن اشاره کرده اند، لذا باید نگاهمان این باشد که دفاع مقدس امتداد عاشورا است.

وی افزود: بنده همیشه می گویم که دفاع مقدس با آن ویژگی ها و ارزش هایی که دارد تداوم راه انقلاب و نظام ما است و به اعتقاد بنده سیمای زمینی آیات الهی و قطعه درخشان و نورانی حیات ملی ما و  معتبرترین قطعه تاریخ ما است. دفاع مقدس ما جلوه گاه نصرت الهی است و اگر واقعا عمیق به این نکته فکر کنیم دفاع مقدس ذخیره بی نظیر و گنج تمام نشدنی است. در حال حاضر که اربعین دفاع مقدس را تجلیل می کنیم، بدانیم که یاد و خاطره مطالب و گفتمان به روز دارد و دفاع مقدس تجلی گاه حقانیت نظام ما است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه همچنان بعد از 40 سال دفاع مقدس بروز و ظهور دارد، گفت: هنوز دنیا به خصوص آنهایی که در جهت تقابل با نظام هستند، نظام جمهوری اسلامی ایران را از پنجره دفاع مقدس ارزیابی می کنند. چرا که با توجه به اینکه آن دوران در شرایط سختی قرار داشتیم و همه دشمنان اسلام و انقلاب علیه ما بسیج شده بودند و تمام ظرفیت ها و توان خود را علیه ما به کار گرفته بودند، اما ما به پیروزی رسیدیم. ما در آن دوران حتی مشکل سیم خاردار هم داشتیم و به شدت در محدودیت های نظامی از لحاظ ادوات و ابزار جنگی بودیم و از آن طرف هم رژیم بعث عراق که دست نشانده استکبار بود به همراهی بیش از 40 کشور تا دندان مسلح علیه ما شده بودند.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید افزود: عامل فتح و پیروزی و عزت و افتخاری که امروز بعد از 40 سال به آن افتخار می کنیم، معنویت و خط مشی شهدای والامقام، سرداران، سربازان، بسیجیان، ارتشیان و ایثارگرانی بود که عشق به خدا داشته و مهاجر فی سبیل الله بودند.
 
40 سال ایستادگی و مقاومت در مقابل نابرابری ها، بی عدالتی ها و قانون شکنی های دشمنان اسلام و انقلاب برکت دفاع مقدس و شهدا است. مجموعه بنیاد شهید که به فرموده امام احل افضل نهاد است که به افضل انسان ها خدمت می کند در چهلمین سال دفاع مقدس 40 برنامه محوری با 4 هزار اجرا در سراسر کشور دارد. 

وی افزود: آنچه که باید به آن توجه کنیم تجلیل از ایثارگران است، چرا که دفاع مقدس ما یادآور آن حماسه ها و ایثارگری ها و از خودگذشتگی های رزمندگان دوران دفاع مقدس است. در چهلیمن سالگرد دفاع مقدس و در آستانه 42 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و علی رغم همه موانع و توطئه های دشمن تا به امروز از جنگ نرم گرفته تا جنگ اقتصادی و انواع تحریم های ناجوانمردانه و فشارهای مختلف علیه نظام، بدانیم که اگر غیر از این نگاه جهادی که فلسفه آن ایثار و شهادت بود، نگاه دیگری بود کمر جمهوری اسلامی خم می‌شد.
معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی نه تنها در مقابل این موانع، مشکلات و سختی ها متوقف نشد بلکه روبه رشد و پیشرفت هم داشته است.
 
به اعتقاد بنده علی رغم تمام دست اندازی های دشمن و موانع مستکبرین و سرمایه گذاری و هزینه هایی که علیه نظام می کنند، این ایستادگی به برکت خون همان شهداست که ما در چهلمین سال دفاع مقدس آن را پاس می داریم.
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات