صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۲۴۹۵۰
افتتاحیه مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با حضور معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

گزارش تصویری: آغاز دومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج

افتتاحیه مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در محل ساختمان اقشار بسیج واقع در میدان سپاه برگزار شد.
پایگاه بصیرت / خبرنگار علیرضا جلالیان / عکس حامد گودرزی

سردار نقدی در آغاز این مراسم پس از بزرگداشت مقام شامخ شهدا و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امروز آمریکا با ۲۳ هزار میلیارد بدهی خارجی، بزرگترین بدهی در عرصه بین‌الملل را دارد و به خام فروشی نفت و زغال سنگ روی آورده است و با زیر پا گذاشتن تعهدات بین‌المللی، صنایع فلزی را به داخل خاک خودش بازگردانده است.
وی افزود: امروز در داخل خود آمریکا مردم شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و پرچمش را به آتش می‌کشند. سیاست داخلی آمریکا هم مانند عرصه بین‌الملل شکست خورده و شکاف میان مردمش روز به روز بیشتر می‌شود.
سردار نقدی با بیان این که تنها جایی که آمریکا تلاش دارد همه شکست‌هایش را جبران و به پیروزی تبدیل کند، فضای مجازی است، ادامه داد: متأسفانه نمی‌دانم به چه دلیل مدیران اجرایی و گردانندگان صحنه فضای مجازی کشور کم کاری می کنند، بصورتی که دشمن با ربات‌ها و کارهای فنی، یک جمعیت کوچک را با هشتگ سازی بزرگ جلوه می‏دهد و دست‌های جنگ روانی سیا و موصاد و اینتلیجنت سرویس پشت این قضایاست و نه نظر مردم.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه میدان کاروزار در فضای مجازی را همان دفاع مقدس امروز قلمداد کرد و گفت: باید در این حوزه شبانه روزی کار کنیم، ما در فناوری‎های لازم برای استقلال و داشتن فضای مجازی امن مشکلی نداریم، فقط یک همت بلند از سوی مسئولان امر لازم است، امروز هم در اینجا می‎خواهیم بخشی از توان موجود در کشور را از طرف جوانانمان نشان دهیم.
مسلم معین رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در ابتدای این مراسم گفت: سردار نقدی بر فضای مجازی بسیج پدری می‌کنند و حدود سال ۹۰ که چنین ایده‌ای از سوی شما مطرح شد، حتی عده‌ای نیاز آن را درک نمی‌کردند.
وی افزود: برای استقلال سایبری ما و تحقق حاکمیت کامل آن، اراده ویژه‌ای وجود ندارد، به همین دلیل محکوم به شبکه‌سازی هستیم. همچنین ایجاد یک جریان مقاوم و مستحکم برای مقابله با عملیات روانی دشمن نیاز داریم، نهضت سواد رسانه‌ای هم دیگر نیاز امروز است. نهضت تولید محتوای بومی موضوع بعدی است و رویداد تولید محتوای بسیج در سال ۹۷ با حدود صد تیم برگزار شد که ۱۰ محصول آن راهی بازار شد.
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج افزود: سال ۹۸ این رویداد در سراسر کشور برگزار شد و ۱۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ تیم تخصصی در آن شرکت کردند که بزرگترین رویداد تولید محتوای جهان بود. امروز ۱۱۸ تیم از آن ۵۰۰ تیم به مرحله نهایی راه یافته‌اند و محصولات برگزیده حمایت و روند تجاری سازی محصولاتشان طی خواهد شد.
در انتهای این مراسم نیز سه سوژه برای بازی، نرم افزار و پویانمایی از سوی سردار نقدی بدون اعلام قبلی برای شرکت کنندگان اعلام شد تا در این مرحله از رویداد نسبت به پیاده سازی ایده های خود در این حوزه اقدام کنند.
گفتنی است این رویداد به هماره مرحله داوری تا صبح جمعه چهارم مهر ادامه خواهد داشت و عصر روز جمعه مراسم اختتامیه این رویداد مهم و تاثیرگذار با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار خواهد شد.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات