صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۲۵۱۳۸

اخبار کوتاه یک‌شنبه 13 مهر

دلیل عادی‌سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی/ پس از خبر شرط امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مبنی بر فروش جنگنده اف ۳۵ از سوی آمریکا به امارات متحده عربی، حالا با انتشار خبر درخواست چند میلیاری سودان برای این اقدام مشخص شده است که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با تطمیع مالی سودان و قول عرضه فناوری‌های نوین به امارات، این دو کشور را وارد عرصه عادی‌سازی روابط کرده‌اند؛ یعنی تنها دلیل عادی‌سازی روابط با رژیم کودک‌کش صهیونیستی «پول» بوده است.

تونل‌های مقاومت، کابوس نظامیان صهیونیست/ روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشت: «یکی از نظامیانی که در جنگ ۲۰۱۴ وارد یکی از تونل‌های حماس شده بود، همچنان دچار آسیب روانی است. این نظامی ملقب به «متان» با شنیدن صداهای غیرمعمول مانند صدای هواپیما یا صدای جیرجیرک در پارک دچار وحشت می‌شود.» ارتش این رژیم، متان را معلول ۱۰۰ درصدی اعلام کرده و خانواده او از ارتش خواسته‌اند هزینه نصب عایق صوتی در منزل‌شان را پرداخت کند.

بانک اطلاعاتی آمریکایی‌ها در دستان ارتش ایران/ «امیر خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد: «بانک اطلاعاتی کاملی از افسران و تجهیزات آمریکایی‌ها در منطقه داریم. خلبان‌های آمریکایی خلیج‌فارس از ترس داخل جنگنده‌‌ها می‌خوابند!»

جزئياتي از لايحه ضد اسلامي دولت مكرون/ «يورو نيوز» نوشت: «مكرون قصد دارد با لغو سيستم آموزش و تربيت امام‌هاي مساجد و وعاظ مذهبي در خارج از كشور، از نفوذ خارجي ميان مسلمانان فرانسه جلوگيري كند. اين لايحه محدوديت‌هايي براي آموزش و فعاليت محافل و تشكل‌هاي اسلامي فراهم مي‌كند. قرار است نظارت بر شيوه تربيت و آموزش امامان جماعت و وعاظ اسلامي و نيز كنترل بر چگونگي تأمين اعتبارهاي مالي و بودجه نهاد‌هاي مذهبي تقويت شود.»

وحشت آمریکایی‌ها از انتقام خون سردار سلیمانی/ «کریس مورفی» سناتور آمریکایی می‌گوید: «ایران هنوز به دنبال گرفتن انتقام خون ژنرال قاسم سلیمانی است، تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی افزایش یافته و ابتلای ترامپ به کرونا باعث شده تا او قدرت تصمیم‌گیری برای مقابله با این اقدامات را نداشته باشد.»

ایران، صادرکننده فعال بنزین در منطقه و جهان/ ایران که در سال‌های پیش واردکننده بنزین بوده، اکنون با تولید روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین، به صادرکننده فعال این فرآورده استراتژیک نفتی در منطقه و جهان تبدیل شده است.

احکام سیاسی(سؤال 53): برخی از مسئولان به نیروهای خود دروغ می‌گویند و اسم این کار را مدیریت می‌نامند، آیا این دروغ شرعاً اشکالی ندارد؟ پاسخ: دروغ با هر عنوانی و از ناحیه هر کسی که باشد از گناهان کبیره است، مگر در مواردی که مصلحت اهم اقتضا کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات