صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۲۵۳۸۴
انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

ترامپ کرونایی

پایگاه بصیرت / ثمانه اکوان

ماه اکتبر هنوز تمام نشده است؛ اما به نظر می‌رسد «سورپرایز اکتبر» که گمان می‌رفت اقدامی جالب ‌توجه از سوی کمپین انتخاباتی ترامپ برای تأثیرگذاری بر نظرسنجی‌ها باشد، همان بستری شدن چند روزه ترامپ در بیمارستان به دلیل بیماری کوویدـ19 است؛ اما این بیماری تا چه حد می‌تواند روی انتخابات و پیروزی ترامپ تأثیر بگذارد؟

تحلیل‌های زیادی در این خصوص منتشر شده و برخی بر این باورند این موضوع احتمال پیروزی او در انتخابات را کاهش می‌دهد، چنانکه تاکنون  تغییر محسوسی در افکارسنجی‌ها شاهد نیستیم، اما برخی خلاف این فکر می‌کنند! آنها می‌گویند؛ نبرد ترامپ با کوویدـ 19 می‌تواند چهره انسانی‌تری به ترامپ بدهد و در ایالت‌های نوسانی که مشخص نیست دقیقاً به کدام نامزد انتخاباتی رأی می‌دهند، می‌تواند باعث رأی دادن زنان حومه شهر به او شود. ترامپ که شخصیتی تهاجمی، سخت، خشن و قلدر دارد، می‌تواند با این بیماری شخصیت نرم و انسانی دیگری از خود نشان دهد و البته مهم‌تر از نظر این دسته این است که شخص ترامپ نیز بر این همین باور است. به همین دلیل در توئیتی از مرکز پزشکی والتر رید نوشت: «میزان عشقی که به سمتم سرازیر شد، باور نکردنی بود.» این روزها در صفحات مجازی طرفداران ترامپ این نوشته دست‌به‌دست می‌شود: «آسیب‌پذیری درباره بردن یا باختن نیست، درباره نشان دادن شجاعت و نمایش دادن کنترل داشتن ما بر روی نتایج است. آسیب‌پذیری ضعف نیست، بزرگ‌ترین معیار برای نشان دادن شجاعت‌مان است.» ترامپ با پذیرفتن بیماری کوویدـ 19 و اعلام کردن آن به مردم آمریکا نشان داد که او هم آسیب‌پذیر است؛ اما نتایج این بیماری را تحت کنترل خود درآورد و با زود مرخص شدن از بیمارستان و بازگشتش به کار سعی کرد نشان دهد که همچنان خود را شکست‌ناپذیر و تخریب‌ناپذیر می‌داند.

او از این شرایط بهره برد و چهره‌ای آرام و لحنی ملایم از خود نشان دهد، در حالی که تا پیش از این تصور آمریکایی‌ها از ترامپ فردی عصبانی بود که با فریاد زدن و ناسزا گفتن حرف خود را پیش می‌برد.

دموکرات‌ها در مقابل اما چندان هم توجهی به تلاش‌های تبلیغاتی اطرافیان ترامپ برای بیرون آوردن یک قهرمان از این داستان ندارند و بیماری رئیس‌جمهور را نتیجه بی‌توجهی او به علم و مستندات علمی، بی‌خیالی نسبت به وضعیت بحرانی و بی‌مسئولیتی و خودخواهی می‌دانند که باوجود اینکه همچنان ویروس در بدن او وجود دارد، در خیابان‌ها به راه افتاده یا بدون ماسک در کاخ سفید تردد می‌کند. چنانکه «نیویورک‌تایمز» می‌نویسد، مردم باوجود این همه اطلاعات متناقضی که از سوی کاخ سفید و پزشکان منتشر می‌شود، نمی‌دانند ترامپ از چه زمانی این بیماری را داشته یا چگونه حالش در عرض چند روز خوب شده است و یا اینکه آیا واقعاً حالش در شرایط فعلی به‌قدری خوب هست که بتواند سفرهای انتخاباتی‌اش را انجام دهد یا خیر. آنها همچنین نمی‌دانند چه دارویی روی رئیس‌جمهور امتحان شده است و سرنوشت افراد دیگری که به این بیماری مبتلا می‌شوند، اما از مراقبت‌های ویژه ریاست‌جمهوری برخوردار نیستند، برای ترامپ اهمیت دارد یا خیر!

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات