صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۲۵۴۰۶

بیانیه جنبش امل و حزب الله لبنان درباره مذاکره ترسیم مرزها با رژیم صهیونیستی

 دو جنبش حزب الله لبنان و جنبش امل در بیانیه ای مشترک به بیان نکاتی درباره ساختار هیئت لبنانی مذاکره کننده با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزها که روز چهارشنبه اولین نشست آن برگزار میشود، پرداختند.
در این بیانیه آمده است: «چارچوب توافقی که "نبیه بری" (رئیس پارلمان لبنان) درباره مذاکرات ترسیم مرزها اعلام کرده در مقدمه آن بر تفاهم سال 1996 و قطعنامه 1701 اشاره شده که بر اساس آن نشست های دوره ای فقط میان افسران نظامی برگزار می شود در نتیجه ساختار هیئت لبنانی که در آن مقامات غیر نظامی نیز حضور دارند بر خلاف این چارچوب به شمار می آید.
در نتیجه، موضع جنبش امل و حزب الله لبنان و بر اساس پایبندی به اصول ملی و مخالفت با کشیده شدن به خواسته دشمن صهیونیستی از طریق تشکیل هیئت مذاکره کننده که اکثر آنها را شخصیت های سیاسی و اقتصادی تشکیل میدهند اعلام میگردد که به طور کامل با این رویداد مخالفت کرده و آن را خارج از چارچوب تفاهمی که بر اساس آن توافق حاصل شد می داند که بر خلاف موضع لبنان و منافع عالی آن به شمار می آید و تسلیم شدن به خواسته اسرائیل که خواستار عادی سازی به هر شکل ممکن است میباشد.
جنبش امل و حزب الله خواستار بازگشت از این تصمیم و بازنگری در تشکیل هیئت لبنانی است که بر اساس چارچوب توافق باشد.»
اخیرا، منابعی در دفتر ریاست جمهوری لبنان تأکید کردند که هدف از مذاکرات غیر‌مستقیم با تل‌آویو برای ترسیم خطوط مرزی، بازپس‌گیری حقوق این کشور است نه حرکت به سوی سازش با رژیم صهیونیستی.
مرز آبی دو طرف  به علت وجود منابع نفت و گاز همواره مورد اختلاف بوده و رژیم صهیونیستی تا کنون مانع از بهره‌برداری لبنان از این منابع شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات