صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۲۵۳۰۷

اخبار کوتاه یک‌شنبه 20 مهر

کتائب حزب‌الله عراق: آمریکایی‌ها را به‌صورت افقی از عراق اخراج می‌کنیم/ سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق در مصاحبه با شبکه یمنی «المسیره» تصریح کرد: آمریکایی‌ها اگر به لجبازی ادامه دهند و با پای خود از عراق نروند، به‌صورت افقی اخراج خواهند شد. «محمد محیی» افزود: مقاومت روی «مصطفی الکاظمی» (نخست‌وزیر عراق) حساب باز نمی‌کند و او اجازه ندارد حق ملت عراق را مصادره کند و نیروهای آمریکایی را در کشور نگه دارد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: پارلمان عراق خروج نیروهای آمریکایی را تصویب کرده است و نیروهای عراقی قادرند با هر تهدیدی مقابله کنند.

پروژه اختلاف‌افکنی بین فارس و عرب!/
«یوسف علاونه»، مأمور ضد ایرانی استخبارات اماراتی‌‌ـ سعودی به راه اندازی پروژه اختلاف‌افکنی و ایجاد نفرت نژادی میان ایرانیان و عراقی‌ها در توئیتر اعتراف کرد و گفت: «پروژه اختلاف بین شیعه و سنی جواب نمی‌دهد، به همین دلیل تفرقه شیعی‌ـ شیعی را استارت زدیم؛ اکانت‌هایی راه‌اندازی کردیم به زبان فارسی که عراقی‌ها را فحش دهد و اکانت‌هایی از قبائل مختلف عراقی راه‌اندازی کردیم تا فارس‌ها را فحش دهد!»


خون‌های آلوده فرانسوی، این بار در عراق!/
خانواده‌های قربانیان خون‌های آلوده وارداتی از سوی شرکت فرانسوی «سانوفی» که به کشته شدن ۲۳۰ عراقی در سال‌های دهه هشتاد منجر شد، از دولت عراق خواستند این شرکت را تحت پیگرد قضایی قرار دهد.


شروط رئیس‌جمهور شدن/
«احمد علیرضابیگی» عضو کمیسیون شوراهای مجلس خبر داد: «تحصیلات فوق‌لیسانس و بالاتر، سن بین ۴۵ تا ۷۰ سال، داشتن بیش از ۸ سال سابقه سطح استانداران، وزرا، نمایندگان و معادل آنها از شرایط عمومی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری است. تنها استانداران استان‌های با جمعیت بیش از ۲ میلیون نفر و شهرداران تهران و مشهد می‌توانند داوطلب انتخابات شوند.»


کاهش ۵۰ درصدی هزینه تست کرونا/
مؤسسه دانش‌بنیان برکت با همکاری تعدادی از آزمایشگاه‌های تهران، سامانه‌ای تحت عنوان «برو‌ اینجا» راه‌اندازی کرده‌اند که با تخفیف ۵۰ درصدی تست کرونا را انجام می‌دهند. این سامانه فعلاً قابلیت پذیرش تست کرونای روزانه ۵۰۰ نفر را دارد و متقاضیان با ورود به این سامانه، شماره ملی و شماره موبایل خود را وارد کرده و با انتخاب آزمایشگاه و زمان انجام تست، مبلغ ۲۸۰ هزار تومان را به صورت آنلاین پرداخت می‌کنند.


احکام سیاسی‌(سؤال 58):
حکم سب و دشنام چیست؟ پاسخ: سب و دشنام مسلمان، خواه شیعه و خواه غیر شیعه، حرام است. اما سب کافر در صورتی‌که ظلم به او باشد، حرام است و اگر ظلم محسوب نشود، مکروه است، مگر در جایی که لازم باشد کفار را هجو کنند. (رساله آموزشی، ج 2)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات