صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۲۶۰۶۱

تحریم آمریکا علیه باسیل برای تحت فشار قرار دادن میشل عون است

غسان عطالله وزیر سابق لبنان گفت تحریم‌های آمریکا علیه جبران باسیل با هدف تحت فشار قرار دادن میشل عون رئیس جمهور لبنان انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، خزانه داری آمریکا روز جمعه جبران باسیل را با ادعای فساد تحت قانون پاسخگویی جهانی حقوق بشر «مگنیتسکی» که هدف آن مبارزه با نقض حقوق بشر است و همچنین بر اساس دستورالعمل اجرایی ۱۳۸۱۸ که مجاز به مسدود کردن اموال افراد درگیر در نقض حقوق بشر یا فساد است، تحریم کرد.

پس از تحریم دو وزیر پیشین لبنان به اتهام همکاری با حزب‌الله، جبران باسیل سومین وزیری است که از سوی آمریکا تحریم می‌شود. غسان عطالله، وزیر سابق لبنان معتقد است تحریم‌ها علیه باسیل، از آن جهت اهمیت دارد که با این اقدام میشل عون تحت تاثیر قرار گرفته و به خواسته‌های واشنگتن تن می‌دهد.

به اعتقاد او این محدودیت‌ها می‌تواند بر تمام لبنان تأثیر بگذارد، زیرا حزبی که باسیل آن را رهبری می‌کند دارای بزرگترین فراکسیون در پارلمان و تعداد قابل توجهی از طرفداران است.

این سیاستمدار ارشد لبنانی می‌گوید دولت آمریکا با اهداف شخصی هدایت می‌شود و تلاش می‌کند تا مقامات لبنانی را تحت فشار قرار دهد و آن‌ها را مجبور به توافق در مورد تعدادی از موارد مخالف منافع لبنان کند.

عطالله می‌گوید فشار بر باسیل با شروع ناآرامی‌ها در لبنان در سال ۲۰۱۹ آغاز شده است. به گفته او آمریکا پس از آنکه فهمید فرصتی برای دستیابی به توافق با او وجود ندارد، کارزاری را برای بی اعتبار کردن باسیل آغاز کرد و این تحریم‌ها آخرین گام در تلاش برای حذف وزیر سابق از زندگی سیاسی لبنان بود که اکنون به شدت در تشکیل دولت جدید تحت رهبری حریری نقش دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات