سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۲۶۴۹۱

ملاحظات داخلی ترور دانشمند برجسته کشور

مچنان که شهادت سردار سلیمانی تبدیل به نقطه وفاق همه گروههای سیاسی و آحاد مردم شد،شهادت دانشمند برجسته کشورمان در حوزه پژوهشهای نوین دفاعی نیز بایستی به عامل انسجام بخش تبدیل شود و نه آغاز انشقاق داخلی.

واقعه دیروز در دماوند که منتهی به شهادت دانشمند صنعت دفاعی کشورمان شهید محسن فخری زاده شد، از منظر امنیتی یک حادثه بسیار مهم برآورد میشود. جدای از اینکه نفس این رخداد خود دارای پیامها و تبعات متعددی است، شرایط و موقعیت زمانی این اقدام تروریستی اهمیتی کمتر از اصل اتفاق ندارد. توجه به اهداف و سناریوها و موقعیت زمانی این حادثه در بخش گزارش روز نشریه به بحث گذاشته می¬شود. در اینجا این موضوع از منظر سیاست¬داخلی مورد توجه قرار می گیرد.

طبیعی است اتفاق روی داده همه مردم و مسئولان را متاثر کرده است. بنابراین نباید با فضاسازی های توام با احساسات و براه انداختن خط متهم سازی در داخل، دشمن بیرونی را که به کشمکش پس از این رویداد چشم دوخته و برروی آن حساب بازکرده است،امیدوارساخت. البته در بخش تخصصی بخش اطلاعاتی و امنیتی کشور با دقت و هوشیاری زمینه های این واقعه دلخراش را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند داد. اما در این خصوص بسیار اهمیت دارد فضای کشور تحت هیچ شرایطی دوقطبی نشود.همچنان که شهادت سردار سلیمانی تبدیل به نقطه وفاق همه گروههای سیاسی و آحاد مردم شد، شهادت دانشمند برجسته کشورمان در حوزه پژوهشهای نوین دفاعی نیز بایستی به عامل انسجام بخش تبدیل شود و نه آغاز انشقاق داخلی. درازکردن انگشت اتهام به گروههای سیاسی و مسئولین کشور و ایجاد فضای منازعه دقیقا همان چیزی است که دشمن بیرونی منتظر است در ایران و بخصوص در چنین مقطعی روی دهد. مجددا تاکید میشود این ملاحظه مهم هیچ¬گاه به معنای نفی تحلیل دقیق ماجرا، پیدا کردن خلاء های سیاسی و امنیتی و واکنش قاطعانه نیست.

و سخن آخر اینکه امام فرمودند:«بکشید ما را ملت ما بیدارتر میشود و ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد»یک بیان عادی نیست؛این رمز و راز تداوم انقلاب و غلبه بر چالش های امنیتی با وجود همه ترورهایی بوده که از اول انقلاب تاکنون ادامه داشته است.ترور همیشه نشانه ضعف بوده است و نه قوت؛ نشانه انفعال است و نه اعتمادبه نفس. دشمنان باید بدانند که نه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران با ترور دانشمندان هسته ای از بین رفت؛ نه برنامه منطقه ای ایران با شهادت سردارسلیمانی دچار توقف و عقب گرد خواهد شد و نه با شهادت شهید فخری زاده، پژوهش های نوین دفاعی متوقف میشود. بسیار ضرورت دارد که در هر سه بخش کشور با هوشمندی و عقلانیت به پیش برود. و در نهایت مطالبه انتقام از سوی مردم، نه فقط یک اقدام ضروری برای التیام یافتن بخشی از دردهای مردم در سوگ از دست دادن فرزندان بزرگ خود،که یک اقدام ¬راهبردی برای بازدارندگی و تغییر محاسبات دشمنان تلقی میشود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات