صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۲۶۴۸۹
رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی:

تحریم و ترور نتیجه خوشبینی به مذاکره است

به دنبال این اقدام ضرورت دارد تا دستگاه های  امنیتی و اطلاعاتی با هوشمندی و دقت بیشتر پیش بینی های لازم را داشته باشند تا جلوی تکرار این اتفاقات تلخ گرفته شود.
گروه سیاسی- زهرا ظهروند/رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی  با اشاره به ترور دانشمند شهید«محسن فخری زاده» گفت: این ترور پیامی آشکار به تفکر غرب گرایانه داخلی داشت که خوشبینی و ساده اندیشی نسبت به مذاکره با آمریکا، نتیجه ای جز تحریم و ترور نخواهد داشت.

زهره الهیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بصیرت در خصوص ترور دانشمند صنعت دفاعی  و هسته ای کشورمان شهید «محسن فخری زاده» گفت: این ترور، اقدامی کور بوده که نشان دهنده اوج خصومت و دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران است.
 
قاعدتا این نوع اقدامات خللی در عزم و اراده دانشمندان جوان ما نخواهد گذاشت و اتفاقا باعث انگیزش جدی تر جوان های این مرز و بوم برای مجاهده علمی خواهد شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر هوشمندی بیشتر دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی اظهار کرد: به دنبال این اقدام ضرورت دارد تا دستگاه های  امنیتی و اطلاعاتی با هوشمندی و دقت بیشتر پیش بینی های لازم را داشته باشند تا جلوی تکرار این اتفاقات تلخ گرفته شود.

الهیان با اشاره به مطالبه وکلای ملت در این خصوص، تصریح کرد: مطالبه مجلس و نمایندگان ملت این است که پیگیری های حقوقی لازم از سوی دستگاه قضا، دیپلماسی، وزارت اطلاعات و وزارت دفاع به طور جدی در مجامع بین المللی و مجامع حقوق بشری صورت بگیرد. کمیته حقوق بشر مجلس این اقدام را محکوم می کند و در جلسات مشترک بین مجلس و دولت پیگیری های لازم را خواهد داشت.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز، امشب جلسه ای با حضور مسئولین برای بحث و تبادل نظر در ارتباط با پیگیری های لازم و پاسخ کوبنده به عاملان این ترور خواهد داشت که پاسخ قاطع و کوبنده ای به عاملان ترور داده شود. کمیته حقوق بشر مجلس همچنان که پیگیر حقوقی ترور سردار شهید سلیمانی است، این ترور را هم در دستور کار قرار خواهد داد.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس اظهار کرد: قطعا دیپلماسی انفعال، محافظه کاری و ترس جواب نخواهد داد؛ نمایندگان مردم در مجلس و ملت انتظار دارند که دستگاه دیپلماسی ما از حالت انفعال خارج شود و با رویکرد انقلابی موضوعات را در مجامع بین المللی پیگیری نماید که در صورت عدم تحقق این امر قطعا مجلس ورود پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نتیجه تفکرات غرب گرایانه عده ای در داخل، گفت: این ترور پیامی آشکار به تفکر غرب گرایانه داخلی داشت که خوشبینی و ساده اندیشی نسبت به مذاکره با آمریکا، نتیجه ای جز تحریم و ترور نخواهد داشت.
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات