بین الملل >>  بین الملل >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۲۶۶۴۱

بایدن: ترور «فخری‌زاده»تعاملات با تهران را پیچیده خواهد کرد/ ترامپ با سیاست هایش توانمندی هسته ای ایران را افزایش داد

بایدن جمعه در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن»، ادعا کرد سخت است که بگوید این ترور چه میزان تعاملات او با تهران را پیچیده خواهد کرد.
«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا - که از سوی رسانه‌های این کشور پیروز انتخابات ارزیابی شده - برای اولین بار به ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.
بایدن امروز (جمعه) در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن»، ادعا کرد سخت است که بگوید این ترور چه میزان تعاملات او با تهران را پیچیده خواهد کرد.
وی با انتقاد از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در قبال ایران از جمله خروج از برجام در سال ۲۰۱۸، گفت: «نقطه پایانی این است که ما به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات اتمی ندهیم. او (ترامپ) از (توافق) خارج شد تا چیز سخت‌تری به‌دست بیاورد، [ولی] چه کاری انجام دادند؟»
این سیاستمدار آمریکایی افزود: «آنها (دولت ترامپ) توانمندی (ایران) برای داشتن مواد اتمی را افزایش دادند. آنها (ایران) در حال حرکت به سمت توانایی داشتن میزان کافی مواد برای ساخت سلاح اتمی هستند. و البته مسئله موشکی هم که هست».
به نوشته وبگاه سی‌ان‌ان، بایدن همچنین اظهار داشت: «با تمام این چیزها، به‌نظرم [کار] بسیار سختی خواهد بود. اما یک چیز را می‌دانم. ما نمی‌توانیم این کار را تنها انجام دهیم. به همین دلیل است که باید بخشی از گروه بزرگتری باشیم تا نه تنها با ایران بلکه با روسیه و چین و بسیاری از مسائل دیگر مقابله کنیم».
جمعه هفته قبل بود که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه ای اعلام کرد: «بعدازظهر امروز (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد».
این اظهار نظر بایدن در حالی است که دو روز پیش یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفته بود رژیم صهیونیستی پشت عملیات ترور دانشمند برجسته هسته ای ایران قرار دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات