بین الملل >>  بین الملل >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۲۵۲۹۸

بایدن یا ترامپ؟ سیاست دمکراتها در قبال جمهوری اسلامی چیست؟

جالب اینکه بیشترین تحریم های ظالمانه و ضد حقوق بشرنسبت به مردم غیور ایران در زمان رؤسای جمهور دمکرات آمریکا (کلینتون ، اوباما) صادر و اجرا گردیده وبه اصطلاح معروف با پنبه سرازبدن جدا می کنند.

تلاقی زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 ایالات متحده آمریکا (سوم نوامبر) با سالروز تسخیر لانه جاسوسی (انقلاب دوم) در 13 آبان سال 1358 را شاید از جهاتی جالب دانست بخصوص آنکه دولت جنایتکار دونالد ترامپ در سال گذشته تاریخ 13 آبان رابعنوان آخرین مرحله اجرای تحریم های ظالمانه بر علیه مردم عزیز ایران تعیین کرده بود و حال 13 آبان 1399 به یکی از پر اضطراب ترین روزهای زندگی نکبت بار او تبدیل گردیده است.
13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن دولت تروریست ایالات متحده آمریکا همواره به عنوان نمادی از مبارزه با شیطان زمانه و اجانب سرسپرده ظالم او در دنیا تبدیل گشته است.
برخی افراد  وجناح های سیاسی در داخل و خارج ایران انتخاب یکی از دو نامزد دمکرات یا جمهوریخواه را در جهت تعیین سرنوشت تحولات و دکترین های سیاسی کشور های دنیا مهم ارزیابی می کننددرحالی که برهمگان آشکار است که هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه با همه تنازعات و دعواهای سیاسی درخصوص منافع راهبردی و ملی ایالات متحده آمریکا یعنی سلطه گری و دست درازی به استقلال و آزادی و ثروت و جان سایر ملل جهان دارای اشتراک نظرهستند .

بر اساس قانون اساسی آمریکا و احراز شاریط ذیل جهت کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری الزامی است 1- متولد آمریکا باشد 2- حداقل در 14 سال گذشته مقیم آمریکا باشد وسوم آن که دارای 35 سال باشدوکلیه احزاب آمریکا قادر به معرفی کاندیدا می باشند ولی عملاً نحوه انتخاب بالاترین مقام اجرایی در کشور مدعی مهد دموکراسی به مراتب دارای شکلی پیچیده و خلاف اصول اولیه دمکراسی است زیرا رأی دهندگان در وهله اول جهت شرکت در انتخابات می بایست چند ماه قبل از برگزاری اقدام به ثبت نام نمایند اگرچه این شرکت به ظاهر امری اختیاری است ولی عدم شرکت بعد ها در اعطای امتیازات مادی و معنوی در دستگاههای اجرایی آمریکا تأثیر گذار است.
در وهله دوم و مهمتر از همه اینکه رأی دهندگان اجازه رأی دادن مستقیم به کاندید مورد نظر خود اعم از احزاب دمکرات یا جمهوریخواه راندارند بلکه باید بطور غیر مستقیم در هر ایالت به کالج الکترال رأی دهند و این کالج ها بطور متناسب با جمعیت هر ایالت دارای تعداد رأیی هستند که جمعاً تعداد آن به 538 رأی می رسد و شهروندان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری اعضای این کالج را انتخاب و آنان به بطور نیابتی به یکی از نامزدها رأی می دهند اما قسمت جالب قضیه آنجاست که به هنگام شمارش آرا کالج در هر ایالت اگر مقدار آرای فردی که اکثریت را کسب نماید به طور اتوماتیک کلیه رأی های مخالف را نیز صاحب می گردد در انتخابات سال های 2000 و 2016 اگرچه تعداد رأی به نمایندگان حزب دمکرات از کاندیداهای جمهوریخواه بیشتر بود ولی در شمارش آرای الکترال رقیب جمهوریخواه پیروز انتخابات گردید.

در تحلیل شعار ها و سیاست های اعلامی دو حزب عمده سیاسی امریکا شاهد دو موضوع هستیم :
حزب دمکرات بواسطه اینکه اغلب طرفداران و ثروتمندان این طیف صاحب قدرتهای اقتصادی غذایی و الکترونیک هستند شعارهای این حزب سمت وسوی شعارهای بظاهرصلح طلبانه دارد.

در نقطه مقابل حزب جمهوریخواه دارای طرفدارانی هست که مالک بزرگترین کارخانجات تولید سلاح و ابزار کشتار جمعی هستند و شعارهای این حزب هم بیشتر جنگجویانه است.

با بررسی عملکرد کلیه رؤسای جمهور در ایالات متحده آمریکا از سال 1979 تاکنون شاهد این هستیم که کلیه منخبان ریاست جمهوری اعم از دمکرات یا جمهوریخواه در نحوه برخورد با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ دشمنی و حیله ای ابا نکرده اند.

جالب اینکه بیشترین تحریم های ظالمانه و ضد حقوق بشرنسبت به مردم غیور ایران در زمان رؤسای جمهور دمکرات آمریکا (کلینتون ، اوباما) صادر و اجرا گردیده وبه اصطلاح معروف با پنبه سرازبدن جدا می کنند.

از سویی دیگر جمهوریخواهان چه در زمان رونالدریگان و دونالد ترامپ ، دستانی آلوده به خون هزاران شهید از جوانان سرافراز ایران اسلامی دارند و در آخرین نمونه آن عمل جنایتکارانه ترور سردار شهید جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی بود که به وضوح و با نقض آشکار اصول اولیه دیپلماتیک و آزادی این عزیز را در هنگام یک سفر سیاسی در کشور ثالث به شهادت رساندند.

این شعار که" دمکرات ،جمهوریخواه دیگرتمومه ماجرا "هم اینک به عیان برای همگان به اثبات رسیده است و اینکه جناح های سیاسی در کشور شیطان پرور امریکا اعم از جمهوریخواه و دمکرات دو روی یک سکه هستند وبا تمام خیمه شب بازی ها و بازی های پلیس بد و خوب در پشت پرده معتقد به ظلم افروزی وزورگویی جهانی هستند.

یکی از بزرگترین درس ها در واقعه شهادت مظلومانه سردارسپهبد پاسدارحاج قاسم سلیمانی این بود که دونالد ترامپ چهره واقعی ژست های بظاهر دوستانه و علاقه مند به مردم و فرهنگ ایران را آشکار نمود و با  تهدید به نابودی 52 مرکز فرهنگی ایران ، چهره واقعی نژاد پرستانه و ددمنشانه دولت ظاهر فریب آمریکا را به منصه عمومی به نمایش گذاشت.

لذادل بستن به پیروزی جوبایدن یا دونالد ترامپ سراب عبث وبیهوده ای است که جز رهنمون شدن به قعر وابستگی و ذلالت اجتماعی وملی هیچ دستاوردی را به ارمغان نخواهد آورد وتنها راه پیروزی وپیشرفت جامعه اسلامی پیروی وتبعیت از دستورات وراهنمایی های رهبرمعظم انقلاب وصبر درراه مقاومت  وجهاد علمی واقتصادی وفرهنگی وارتقای سطح سواد وآگاهی رسانه ای جامعه درجهت نیل به اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.ان شاالله
     
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات