بین الملل >>  بین الملل >> نبض بین الملل
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۲۶۸۲۹

نقش اروپا به پلیس بد تغییر یافت

 تروئیکای اروپایی به تصمیم برجامی ایران واکنش نشان داده و در بیانیه‌ای مدعی شد تصمیم ایران برای نصب سانتریفیوژهای جدید در نطنز، نقض توافق هسته‌ای است! ؛ در این بیانیه مداخله‌جویانه آمده: «اجرای مصوبه اخیر مجلس با برجام همخوانی ندارد و ایران نباید چنین گام‌هایی را اجرا کند.»

این در حالیست که قانون مصوب مجلس نه تنها نقض برجام نیست بلکه پافشاری بر احقاق حقوق ایران در برجام به ویژه بند ۳۶ آن است.

نکته جالب توجه در این بیانیه؛ ادعای فریب‌کارانه این سه کشور در «تلاش خستگی ناپذیر» برای حفظ برجام است، در حالی که آنها نه تنها پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام که پیش از آن هم هیچ گام مثبتی برای حفظ آن انجام ندادند.

در همین راستا پنج روز پیش، محمدجواد ظریف خطاب به غربی‌ها گفت:‌ به تعهداتتان در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل پایبند باشید و نقض برجام را متوقف کنید... اگر هم نمی‌توانید اقدامات شرورانه خود را در منطقه متوقف کنید، خفه شوید.

اروپا در مذاکرات هسته‌ای پلیس بد بود، بعد در دوره ترامپ، وقتی به تعهداتش عمل نکرد ترامپ را بهانه قرار داد و باز امروز با آمدن بایدن دوباره ایفاگر نقش پلیس بد شده است!

این رویکرد نشان می‌دهد که اساسا اراده‌ای برای اجرای تعهدات برجامی از سوی اروپا و آمریکا وجود ندارد و بازی ۷ سال گذشته همچنان ادامه خواهد داشت.
چنانچه وزیر خارجه آلمان نیز اظهار داشته، بنظر می‌رسد اروپا و آمریکا با تداوم این بازی در مقاطع بعدی به دنبال امتیازگیری در موضوعات منطقه‌ای و موشکی از ایران هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات