صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۲۶۸۵۳

بیانیه نمایندگان ولی فقیه در شمال غرب کشور در پی اظهارات اردوغان

نمایندگان ولی فقیه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل در پی اظهارات اردوغان در باکو بیانیه ای را صادر کردند.
این بیانیه به شرح زیر است: 
بسم الله الرحمن الرحیم                           
وَإِذَا قُلْتُمْ فَاعْدِلُوا وَلَوْ کَانَ ذَا قُرْبَىٰ ۖ وَبِعَهْدِ اللَّهِ أَوْفُوا ۚ ذَٰلِکُمْ وَصَّاکُمْ بِهِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ (سوره انعام آیه۱۵۲)
در روزگاری که امت اسلامی به خاطر انواع عقب ماندگی های مفرط در موضوعات صنعتی، اقتصادی، تکنولوژی و ... در محاصره دشمنان کینه توز و انتقام جو قرار دارد ایجاد هرگونه تنش، اختلاف، بدبینی، تدابر و تنافر بین کشورها و ملت های اسلامی گناه نابخشودنی است. 
امروز بر آحاد امت اسلامی درتمام کشورهای اسلامی  مخصوصاً بر صاحب منصبان واجب شرعی است که از هرگونه رفتارها و گفتارهای تفرقه افکن و از هر آنچه که باعث می شود امت مرحومه مبتلی به تقطع و تفرق شده و به آحاد متفرق تبدیل گردد اجتناب نمایند.
   همه میدانیم که منطقه ی راهبردی غرب آسیا هماره مطمع دشمنان اسلام و شوکت مسلمین بوده است.اکنون نیز استراتژی ثابت استکبار وصهیونیسم همین است.اندک هوشمندی کافی است تا با درک عمیق از توطیه های دشمن, هرگونه اظهار نظر ازسوی مسولان و زمامداران کشورهای غرب آسیا با سنجیدگی و پختگی  همراه باشد. 
متاسفانه در رژه پیروزی کشور آذربایجان در قره باغ اشعار و سخنانی بر زبان جاری شد که سیادت و وحدت اراضی کشور ما را هدف گرفته بود و از سوء حظ گوینده اینکه آن اشعار توسط ایرانیان جدا شده از وطن مادری سروده شده است . ۲۰۰ سال است که ایرانیان ساکن در ۱۷ ولایت قفقاز که توسط دولت شوروی از وطن مادری، بابا توپراقی و وطن تاریخی جدا شده اند اشعار حسرت می سرایند و با اشعار حسرت زندگی می کنند چقدر شایسته است محققین تاریخ کشور عزیزمان ایران، اشعار حسرت را جمع آوری و به رئیس جمهور ترکیه  ارسال نمایند تا متوجه شود که تنظیم کنندگان خطابه چه خیانت بزرگی به او کرده و برای او مایه آبرو ریزی بزرگ درست کرده اند.
بالاتر از اشعار حسرت نامه های جانگداز و جانسوز ایرانیان جدا شده از وطن مادری است که بعد از عقد قرار داد گلستان در منطقه گلستان قره باغ به مراجع عظام نوشته و از ظلم و ستم  و از تعدیات ناموسی اشغالگران  ناله‌ها کرده و از مراجع استمداد طلبیده اند. 
در تاریخ زندگی بشر روی کره خاکی اشعار حسرت زیادی سروده شده اما دو نوع اشعار حسرت سرآمدتر و جانسوز تر از همه اشعار حسرت است . اول اشعار حسرت ایرانیانی است که از وطن مادری و تاریخی خود توسط دولت شوروی طی عهدنامه گلستان و ترکمنچای جدا شده اند و دوم اشعار حسرت ۲۵ میلیون علوی آناتولی است که در فراق شاه اسماعیل ختایی آنها را سروده اند. 
و عجیب این است که با گذشت حدود ۴۵۰ سال از حیات شاه اسماعیل الان نیز اشعار حسرت در جم خانه های ترکیه قرائت می‌شود.      
 حادثه ۱۹ ژانویه در آستانه فروپاشی دولت  شوروی و سرازیر شدن سیل آذری ها به طرف وطن مادری چهره ای بسیار مقاوم ،ریشه دار، اصیل و غیور از آذری های جهان به تماشا گذاشت و معلوم شد هنوز شعله های عشق و علاقه به وطن مادری در دلهای آنها شعله ور است‌. 
آنها با اقدام خود ثابت کردند هرچه فراموش شود مادر و تعلق به اهل بیت فراموش نمی شود‌. 
سخن آخر اینکه فن خطابه و اصول سیاست  اقتضاء می کند که خطیب مطالبه خود را بعد از امکان سنجی دقیق بر زبان بیاورد تا وزن علمی، سیاسی و اجتماعی او تنزل نکند‌. 
کمترین  محققی می داند که  مقصد گوینده  آن اشعار ذره ای امکان تحقق ندارد ‌. یاد خیر می کنیم از جناب حیدر علی اف که وقتی از ایشان در خصوص الحاق سوال کردند گفت : کسانی که آن را مطرح می کنند دیوانه اند! چون دست باید به بدن ملحق شود نه بالعکس!     
 همه باید بدانند که حسن همجواری و همکاری با همسایگان  و بلکه با تمام ملتهای  مسلمان از اصول خطیرانقلاب اسلامی است و این موضوع همیشه مورد تاکید مقام  معظم رهبری بوده  است ازاین رو  ما از تمام مسلمان ها مخصوصا در ایران ،آذربایجان و ترکیه می خواهیم درشرائط حساس منطقه  بسیار هوشیار باشند و  ابزار توطئه های پیچیده اختلاف افکن دشمن قرارنگیرند وکریمه  "هموا بما لم ینالوا "را محقق سازند.
  وآخر دعوانا  ان  الحمد لله رب العالمین 
سید محمدعلی آل هاشم (نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی)
 سید مهدی قریشی (نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی) 
علی خاتمی (نماینده ولی فقیه در استان زنجان)
سیدحسن عاملی( نماینده ولی فقیه در استان اردبیل)
۲۲ آذر ۹۹
۲۶ ربیع الثانی ۱۴۴۲
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات