صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۲۷۴۵۱

کاوش در «تروریسم دولتی»

ویژه برنامه «تروریسم دولتی» به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در دفتر نمایندگی صداوسیما در سارایوو تولید و آماده پخش شد.

بهروز ناصری، رئیس دفتر نمایندگی سازمان صداوسیما در سارایوو در توضیح «تروریسم دولتی» گفت: این برنامه ضمن کاوش در تروریسم دولتی، نقبی به گذشته می زند؛ چراکه دوران معاصر با ترور شاهزاده اتریشی در سارایوو و با جنگ جهانی اول آغاز می شود. دورانی که در آن ترور نقش مهم بازدارنده ای در تحولات سیاسی جهان بازی می کند.

وی ادامه داد: کشورهای غربی به دفعات از این شیوه برای کشتن رهبران سیاسی، نظامی و فکری استفاده کرده اند. در ۵۰ سال گذشته نزدیک به ۵۰ شخصیت سیاسی و فکری در افریقا از جمله پاتریس لومومبا به روش های مختلف ترور شده اند. در آمریکای لاتین سایه ترور دولتی حکومت های نظامی شیلی، برزیل، آرژانتین و سایر کشورها دهه های متمادی جان صدها هزار انسان را گرفت. در خاورمیانه از زمان ترورهای رهبران مشروطیت ایران تا ترور دانشمندان هسته ای و به ویژه ترور سردار سلیمانی، ترور ابزار مهم قدرت های غربی در به بن بست کشانیدن تحولات سیاسی و تداوم نظام سلطه و استعمار است.

ناصری در پایان گفت: در مستند تروریسم دولتی  کارشناسان و روزنامه نگاران و کارشناسان موسسه مطالعات ژئواستراتژی منطقه بالکان از شخصیت و تاثیر گذاری سردار سلیمانی در کشورهای محور مقاومت و جهان سخن می گویند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات