صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۲۷۴۷۳

نادران: کمیسیون تلفیق هیچ نرخی برای ارز مصوب نکرده و اظهارات همتی صحت ندارد

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه با تاکید بر تلاش مجلس برای تصویب بودجه ضد رانت در مجلس گفت: کمیسیون تلفیق هیچ نرخی برای ارز مصوب نکرده و اظهارات رئیس بانک مرکزی صحت ندارد.

الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با بیان اینکه قیمت ارز روی هیچ کاغذی تعیین نمی شود نه در مجلس و نه در دولت گفت: این کمیسیون نرخ ارزی را مصوب نکرده است آنچه آقای همتی رئیس کل محترم بانک مرکزی گفتند صحت ندارد و کمیسیون تلفیق صرفاً به دنبال تصویب بودجه شفاف و ضد فساد و رانت است.

نادران  تاکید کرد: درخصوص نرخ ارز، هر میزانی که دولت تا پایان بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق و مجلس بتواند نرخ ارز را پایین بیاورد ما قیمتی پایین تر از آن را ملاک محاسبه بودجه قرار خواهیم داد.

وی افزود:کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ هیچ  نرخ ارزی را مصوب نکرده است و صرفاً  حجم فروش و ارزش کل میزان فروش را برآورد کرده است.

وی ادامه داد: نکته‌ای که آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی گفتند صحت ندارد و کمیسیون تلفیق صرفاً به دنبال تصویب بودجه شفاف و ضد فساد و رانت است.

نادران تاکید کرد: امروز کسانی دم از گرانی ارز می زنند که عملکردشان ارز ۲۵ هزار تومانی است ولی ادعای ارز ۱۱۵۰۰ تومانی دارند همچنین آنها که از حذف امتیاز خاص و ارز رانتی متضرر می شوند به تصمیم مجلس حمله می‌کنند.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود: قیمت ارز روی هیچ کاغذی تعیین نمی شود نه در مجلس و نه در دولت. قیمت ارز با عملکرد مسئولان و مدیران در اعمال سیاست های مالی و پولی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات