صفحه نخست >>  عمومی >> خبر 2تایی
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۲۷۵۱۴

آیا ترامپ برای همیشه حذف می شود؟/ پرونده "جورجیا گیت" به جریان می افتد

در صورت تایید نهایی پیروزی بایدن توسط کنگره( که بسیار محتمل خواهد بود)، ترامپ دیگر به نقطه پایان خود در کاخ سفید خواهد رسید.
 قرار است کنگره آمریکا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 را مورد تایید قرار دهد. با توجه به حمایت همه سناتورها و اعضای دموکرات کنگره از یک سو و حتی حمایت تقریبا نیمی از نمایندگان و سناتورهای جمهوریخواه از پیروزی بایدن، بعید است که ترامپ بتواند به هدف خود درا ین نشست دست پیدا کند.
 
در صورت تایید نهایی پیروزی بایدن توسط کنگره( که بسیار محتمل خواهد بود)، ترامپ دیگر به نقطه پایان خود در کاخ سفید خواهد رسید.
 
اگرچه رئیس جمهور جنجالی آمریکا اعلام کرده است که نتیجه انتخابات را در نهایت نپذیرفته و در انتخابات ریاست جمهوری آینده ( سال 2024) نیز دوباره شرکت خواهد کرد، اما به نظر می رسد بر خلاف آنچه تصور می شود مسیر بازگشت وی به عالم سیاست چندان هموار نیست!

استیصال  ترامپ در ماجرای  "جورجیا گیت"
اخیرا فایلی صوتی از مکالمه رئیس جمهوری آمریکا با یک مقام ارشد ایالت جورجیا منتشر شده است که در جریان آن دونالد ترامپ خواستار کشف بیش از ۱۱ هزار رای به سود خود می شود.خبرگزاری آسوشیتدپرس به این فایل صوتی که در ابتدا از سوی روزنامه «واشنگتن پست» منتشر شد دسترسی پیدا کرده است. در این فایل صوتی صدای رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده شنیده می شود که با تکرار ادعاهای خود مبنی بر وقوع «تقلب» در جریان رای گیری از برد رفنسپرگر، وزیر امور داخلی ایالت جورجیا می خواهد تا ۱۱ هزار و ۷۸۰ رای با نام او «پیدا» کند.

دونالد ترامپ در جریان انتخابات روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) با اختلاف ۱۱ هزار و ۷۷۹ رای از جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در ایالت جورجیا شکست خورد. جو بایدن به دلیل کسب آرای بیشتر در این ایالت جنوبی ۱۶ رای الکترال آن را در جریان رای گیری در کالج الکترال به دست آورد.

تبعات افشای فایل صوتی ترامپ
افشای فایل صوتی ترامپ، می تواند به صورت همزمان دارای تبعاتی حقوقی و سیاسی برای رئیس جمهور آمریکا باشد. انتشار فایل صوتی مکالمه دونالد ترامپ با برد رفنسپرگر ممکن است بر نتیجه انتخابات مجلس سنای این ایالت که روز سه شنبه برگزار شد تاثیر بگذارد.  اکنون در جورجیا  رقابت تنگاتنگی بین دو سناتور فعلی این ایالت از حزب جمهوریخواه با رقبای دموکرات شان جریان دارد. در صورت پیروزی هر دو نامزد دموکرات در انتخابات ، کنترل مجلس سنای آمریکا از دست حزب جمهوریخواه خارج خواهد شد.آخرین برآوردها نشان می دهد که دو نامزد دموکرات در ایالت جورجیا، شانس بیشتری برای تصاحب کرسی های سنا خواهند داشت. این به معنای تیر خلاص به حزب جمهوریخواه خواهد بود.

ترامپ مرتکب جرم شده است  
بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان حقوقی در آمریکا معتقدند که فایل صوتی مکالمه ترامپ، حاوی محتوای "مجرمانه انتخاباتی" می باشد. بر این اساس، در صورتی که ترامپ دادگاهی شود( که احتمال آن نیز زیاد است ) ، به واسطه این اقدام ( دخالت غیر قانونی در تغییر نتیجه انتخابات)، قطعا مشمول مجازات خواهد شد.
 
حداقلی ترین مجازاتی که برای ترامپ در نظر گرفته خواهد شد، ممانعت از فعالیت سیاسی وی خواهد بود.کاخ سفید، دفتر وزیر امور داخلی ایالت جورجیا و کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ تاکنون به انتشار فایل صوتی از مکالمه رئیس جمهوری آمریکا با برد رفنسپرگر واکنشی نشان نداده اند.
با این حال وزیر امور داخلی ایالت جورجیا با انتشار توئیتی نوشت: «جسارتا رئیس جمهوری ترامپ آنچه شما می گویید درست نیست. حقیقت مشخص خواهد شد.»

تنش بین دونالد ترامپ و مقام های ایالتی جورجیا در حالی با وجود گذشت دو ماه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه دارد که همه مقام های کلیدی این ایالت از جمله فرماندار و وزیر امور داخلی از حزب جمهوریخواه هستند.

آیا جمهوریخواهان از دادگاهی شدن ترامپ استقبال می کنند؟!
میان جمهوریخواهان بر سر حمایت یا عدم حمایت از ترامپ دودستگی صورت گرفته است! اگر ترامپ به فعالیتهای سیاسی خود ادامه دهد، قطعا معضلات عدیده ای را برای حزب متبوع خود ایجاد خواهد کرد. در این صورت، بسیاری از آرای سنتی حزب جمهوریخواه، به سود حزب تازه تاسیس ترامپ( که قصد ایجاد آن را دارد ) را حتی به سود دموکراتها به گردش در می آید. به این ترتیب، "ترامپ" و " ترامپیسم" به پاشنه آشیل جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سالهای 2024 و حتی 2028 تبدیل خواهد شد. با همه این اوصاف، به نظر می رسد ترامپ به سادگی دست بردار نیست! او دو راه را پیش روی حزب جمهوریخواه گذاشته است :انشعاب از حزب جمهوریخواه و ایجاد دو دستگی در حزب یا تن دادن سران حزب جمهوریخواهان به خواسته های وی!

خط و نشان ترامپ برای جمهوریخواهان
رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 و تا قبل از انتخابات مقدماتی، خود را نامزد حزب جمهوریخواه نمی دانست. او معتقد بود که "حزبجمهوریخواه" به " او" نیاز دارد نه بالعکس! در نهایت، ترامپ مجاب شد تا در رقابتهای مقدماتی حزب جمهوریخواه شرکت کند و به نمایندگی از این حزب در انتخابات حاضر شود. اکنون معادله با قبل متفاوت شده است! در حال حاضر، بسیاری از جمهوریخواهان دیگر پذیرای ترامپ در حزب متبوع خود نیستند. انها معتقدند که ترامپ با اقدامات و سیاستهای پوپولیستی خود، حزب جمهوریخواه را به بازی گرفته است. آنها معتقدند که باید هر چه سریع تر ترامپ را از گردونه قدرت حذف کرد! آنها معتقدند که استمرار فعالیتهای ترامپ برای حزب جمهوریخواه ضرر و در مقابل، برای حزب دموکرات فایده خواهد داشت. 
 
ترامپ در نهایت دادگاهی خواهد شد
رئیس جمهور آمریکا قبلا نیز به سران حزب جمهوریخواه در خصوص جدایی از این حزب و تشکیل حزب جدید هشدار داده بود. این هشدار در شر ایطی مخابره می شود که جمهوریخواهان عملا کاخ سفید، فرمانداری ها و اکثریت کرسی های کنگره را از دست داده و در شرایط بحرانی و سختی به سر می برند.بدیهی است که برخی سران حزب جمهوریخواه نیز در شرایط موجود، از حذف کامل ترامپ از معادلات سیاسی آمریکا استقبال می کنند.
 
بنابراین احتمالا پس از خروج ترامپ از کاخ سفید، شاهد به جریان افتادن پرونده "جورجیا گیت" یا همان "مکالمه تلفنی جنجالی ترامپ با مسولین انتخاباتی جورجیا" خواهیم بود. اسناد و شواهد این پرونده به اندازه ای محکوم است که ترامپ در صورت دادگاهی شدن ، قطعا در آن محکوم خواهد شد. این همان چیزی است که هم حزبی های ناراضی ترامپ ( که وی را عامل شکست و دوپارگی در حزب جمهوریخواه می دانند) نیز به دنبال آن هستند!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات