صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۲۷۵۲۲

آمریکا در واشنگتن دست به سرکوب زد

 «بنی گانتز» نیز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به تحولات کنگره آمریکا گفت: «باور نمی‌کردم [روزی] شاهد چنین تصاویری در قدرتمندترین دموکراسی جهان باشم.
پایگاه بصیرت / گروه بین المللی
اعتراض به دموکراسی آمریکایی در این کشور که با هجوم طرفداران ترامپ به داخل کنگره نمود عینی یافت، نشان از ناکار آمدی و عدم اغنای دموکراسی مدنظر آنهاست. نکته جالب توجه این است که رژیمی که آمریکا سالها خود نگران نگهبان آنها بود، در وضعیت فعلی، آنها نگران این کشور شده اند. از اینرو «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با «شوکه‌کننده» خواندن صحنه‌هایی که در کنگره آمریکا رخ داده، گفت همه باید به نتایج انتخابات احترام بگذارند.
 «بنی گانتز» نیز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به تحولات کنگره آمریکا گفت: «باور نمی‌کردم [روزی] شاهد چنین تصاویری در قدرتمندترین دموکراسی جهان باشم.
نگرانی متحدین این کشور نشان دهنده افول و سقوط جایگاه ابرقدرتی این کشور در جامعه جهانی است. ترامپ همانطور که باعث افول جایگاه بین المللی آمریکا شده است، در اواخر دوره خود نیز جایگاه ایالات متحده را در بین مردم خود نیز بشدت تنزل داد و برای همیشه بی اعتمادی مردم به ساختار حکومتی این کشور را رقم زد. بنابراین بایدن در حالی رئیس جمهور آمریکا خواهد شد که با یک بی اعتمادی عظیمی در داخل خود آمریکا مواجه خواهد شد.
موضوع بعدی بحث اعلام منع تردد در پایتخت آمریکاست. اتفاقی که همه آن را در کشورهایی مثل عراق، سوریه و... دنبال می کردند که آمریکا در آنجا حضور داشت. موریل بوزر شهردار واشنگتن دی سی اعلام کرد که وضعیت اضطراری و منع تردد در این شهر به مدت ۱۵ روز و تا زمان مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری آمریکا تمدید می‌شود. شهردار واشنگتن دی سی در این خصوص گفت: «امروز بسیاری با هدف خشونت و تخریب به واشنگتن آمدند و دست به خشونت و تخریب زدند و آجر و شیشه نوشابه پرتاب کردند و دست به سلاح بردند و همچنان برای ادامه این اقدامات انگیزه دارند. طبق اعلام بوزر، وضعیت اضطراری و منع تردد تا ساعت ۱۵:۰۰ روز ۲۱ ژانویه (دوم بهمن ماه) برقرار خواهد بود. بنابراین بسیار واضح است هر جا که آمریکا حتی در داخل مرزهای خود حضور داشته باشد، شاهد سرکوب و به یغما بردن خواسته ای مردم خواهیم بود. سالها آمریکا مردم منطقه خاورمیانه را سرکوب می کرد که امروز نیز نوبت به داخل آمریکا رسیده است. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات