صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۲۷۵۸۳

ابهت پوشالی

پایگاه بصیرت / محمد فتحعلی

بعد از دفاع مقدس دو نظریه مطرح بود، یک نظریه اینکه باید کارآمدی سیستم را بالا ببریم؛ یعنی اینکه اقتصاد را رشد بدهیم و وضع داخلی را خوب کنیم، به فکر سازندگی باشیم و مردم هم راضی باشند، این خود امنیت ایجاد می‏کند. از طرفی دیگر یک مجموعه هم معتقد بودند درست است که باید کارآمدی سیستم بالا برود؛ اما واقعیت‏های صحنه هم می‎گویند که اگر حوزه سخت را فعال نکنیم به صورتی که هم مؤثر و توانا باشد، به طور حتم در واقعیت حذف خواهیم شد و امروز آن نظر دوم اثبات شده است.

بعد از دفاع مقدس همه به یاد داریم که شخص حضرت آقا در رزمایش‎ها آن هم در سحرگاه شرکت می‎کردند و این حوزه را خود ایشان مدیریت و نظارت داشتند. ظاهرا ایشان خیلی هم پیگیر این موضوع بودند و من حتی از برخی فرماندهان سپاه و فرمانده نیروی هوافضای سپاه شنیده‎ام که ایشان در زمان ریاست‌جمهوری هم خیلی پیگیر کار موشکی بودند.

به نظر می‏آید اولین اثرات این کار بعد از دفاع مقدس را می‏‎توان در عملیات انتقام ترور شهید صیادشیرازی از منافقین دید؛ البته این اولین بارقه‌ها بود. من سرکنسول پیشاور در پاکستان بودم، فردی به نام «حمید گل» که رئیس «آی‌اس‌آی»؛ یعنی دستگاه اطلاعاتی پاکستان بود، به من گفت من اطلاعات دقیق دارم و به شما می‎گویم که آمریکایی‏ها می‏خواهند از این نقاط (نقاط را دقیق بیان کرد) به شما حمله کنند. این را بدانید که من اطلاعاتم دقیق است. بنده هم گزارش را تنظیم کردم و فرستادم و پیگیری کردم گزارش به کجا رسید. گزارش بنده و ظاهرا 30 گزارش مشابه از اطراف و اکناف به دست ایشان رسیده بود؛ یعنی آنها به دنبال ایجاد ترس و بعد انجام حمله بودند. آقا پای گزارش با این مضمون نوشتند که اینها جرئت حمله پیدا نمی‏کنند.

آمریکایی‏ها با این درجه از قدرت نظامی و بودجه نظامی 900 میلیارد دلاری در مقابل ایران متوسل به همه این نوع تهدیدات برای اجرای یک عملیات روانی قبل از عملیات نظامی می‏شوند و کسی که در رأس این کشور است، می‏فرماید اینها جرئت حمله نظامی ندارند. این با چه پشتوانه‏ای است؟ پشتوانه قدرت موشکی که خودشان پیگیری کردند و فهم دقیقی هم که از صحنه نظامی داشتند.

همزمان با فعالیت‌های سازندگی بعد از دفاع مقدس فعالیت‏های موشکی با قوت پیگیری شد و صد البته عمده این فعالیت‎ها مخفیانه و دور از دید خودی و دشمن و بعضا در اعماق زمین پیگیری شد تا مورد تهاجم و دسترسی دشمن نباشد.

این توان وقتی به دشمن جدی‏تر معرفی شد که ما در چند نوبت عملیات انتقامی گرفتیم. در عملیات لیله القدر وقتی از موشک‌های جدید خود رونمایی کردیم، تمام مجموعه‏ های نظامی و سیاسی حامی داعش از بقای آن مأیوس شدند و قبول کردند که داعش از بین رفتنی است. در ماجرای حمله به عین‌الاسد هم متأسفانه ما واقعیت را نتوانستیم به خوبی برای مردم خودمان بیان کنیم که در این عملیات ما اثبات کردیم این ابهت نظامی، تمام پوشالی است و صد البته ما قدرتمندیم.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات