صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۲۷۷۲۴
فاکس نیوز:

موشک ایران در فاصله ۱۶۰ کیلومتری ناو «نیمیتز» آمریکا فرود آمد

شبکه فاکس نیوز آمریکا مدعی شد که یک فروند موشک پرتاب شده در رزمایش سپاه پاسداران ایران در فاصله ۱۰۰ مایلی (۱۶۰ کیلومتری) ناو هواپیمابر «یو اس اس نیمیتز» آمریکا در اقیانوس هند فرود آمده است.

 مرحله دوم و نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از روز جمعه در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران آغاز شد، صبح روز (شنبه) با اجرای عملیات راهبردی موشک‌های بالستیک دوربرد ضد ناوهای متخاصم فرضی دشمن و انهدام اهداف به انجام رسید.

در این مرحله از رزمایش پس از کشف موقعیت ناوهای متخاصم فرضی دشمن توسط سامانه‌های اطلاعاتی نیروی هوافضای سپاه، موشک‌های بالستیک دوربرد کلاس‌های متنوع از فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری اهداف منظور رزمایش در شمال اقیانوس هند را با موفقیت مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

در همین راستا، شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا در گزارشی به نقل از منابع ناشناس مدعی شد که ۲ فروند موشک دوربرد پرتاب شده در این رزمایش در فاصله ۱۰۰ مایلی (۱۶۰ کیلومتری) از ناو هواپیمابر «یو اس اس نیمیتز» آمریکا و همچنین ۲۰ مایلی (۳۲ کیلومتری) یک کشتی تجاری فرود آمده است.

طبق گزارش‌ها، چند مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، به این شبکه خبری گفتند که دست کم دو فروند راکت در هنگام برخورد به آب‌های اقیانوس هند منفجر شدند.

فاکس نیوز به نقل از یکی از این منابع آگاه مدعی شد که «[فرود راکت] در ۲۰ مایلی یک کشتی تجاری مایه نگرانی است؛ اما ارتش آمریکا [فرود موشک در ۱۰۰ مایلی ناو خود] را به مثابه یک تهدید قلمداد نمی‌کند».

یک منبع ناشناس دیگر نیز در گفتگو با فاکس نیوز مدعی شد این پرتاب موشک «یک رزمایش کاملاً عادی و متعارف» بود.

گفتنی است، هر چند پرتاب این موشک‌ها برای خدمه ناو نیمیتز قابل رؤیت نبود، ماهواره‌های جاسوسی آمریکا گزارش دادند که پرتاب این موشک‌ها از ایران را رهگیری کرده‌اند.

شایان ذکر است که ناو یو.اس. اس نیمیتز آمریکا در آوریل ۲۰۲۰ به منطقه خاورمیانه اعزام شد، اما در پی بیم و هراس ارتش آمریکا از اقدام تلافی‌جویانه ایران در سالروز شهادت سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» به این ناو هواپیمابر دستور داده شد که به جای بازگشت به آمریکا در منطقه باقی بماند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات