صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۲۷۷۳۹

کره جنوبی قول به همکاری داده است/ پیشرفت اقتصاد در گرو خود باوری اتفاق خواهد افتاد

ما منتظر هستیم نتایج این قول ها را ببینیم؛ البته ما در عرصه های مختلف می توانیم از ابزارهایی که در اختیار داریم استفاده کنیم، اما بنای جمهوری اسلامی ایران حسن روابط با کشورهای دوست  است.
عباس مقتدایی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری بصیرت در خصوص پول های بلوکه شده توسط کره جنوبی گفت: چند ماه قبل به عنوان فردی که اولین بار موضوع را با نمایندگان  مجلس مطرح کردم، عده ای می گفتند چرا بدهی کره جنوبی به ایران را افشا کرده اید؟بنده معتقد بودم اگر ما نمایندگان ملت از حقوق ملت دفاع نکنیم دولت، بانک مرکزی و وزارت امور خارجه نتوانسته است به اهداف مورد نظر ملت دست یابد.

وی افزود: در آن روز معتقد بودم طرح میزان بدهی برخی از کشورها به ایران می تواند راه گشا باشد؛ امروز مشاهده می کنید در نتیجه فشاری که افکار عمومی به دولت آورده است، پول های بلوکه شده  در خارج از ایران در مسیر پیگیری و بازگشت به کشور قرار گرفته است. بنابراین میزان بدهی های کشورهایی نظیر کره جنوبی مشخص بوده و این پول ها، پول های مشروع جمهوری اسلامی ایران است و بازگرداندن آنها به عنوان یک ضرروت و یک تکلیف بر دولت کره جنوبی است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نقش مجلس در این خصوص اظهار کرد: مقامات کشور باید این موضوع را دنبال کنند و مجلس شورای اسلامی تیزبینانه رفتارهای دولت خود و دولت کرده جنوبی را مورد توجه قرار می دهد و ما تداوم همکاری با سایر کشورها را منوط به اقدامات و مسئولیت پذیری دولت های طرف جمهوری اسلامی ایران می دانیم.

مقتدایی با تاکید بر اینکه ما دوران های سخت را پشت سر می گذراریم، تصریح کرد: در حافظه تاریخی ملت ایران خواهد ماند که چه کشورهایی در مواقع نیاز به وظایف و رسالت های خود عمل نکردند؛ در روزهای گذشته در دیدارهایی که مقامات کره ای با مقامات ایرانی داشته اند، توصیه ما بر این اصل استوار بوده است که دولت کره به وظایف خود عمل کند و از انجام تعهداتش طفره نرود و طرف کره ای قول داده است که در این جهت همکاری کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما منتظر هستیم نتایج این قول ها را ببینیم؛ البته ما در عرصه های مختلف می توانیم از ابزارهایی که در اختیار داریم استفاده کنیم، اما بنای جمهوری اسلامی ایران حسن روابط با کشورهای دوست  است.
 

پیشرفت اقتصاد با تکیه بر خودباوری

مقتدایی با اشاره به احیای اقتصاد ایران گفت: ما معتقدیم تا وقتی آقای ریئس جمهور و مدیران این کشور باور نکنند که می توانند با اتکاء به درون و  اقتصاد مقاومتی به بالاترین مراحل رشد برسند، ما نمی توانیم از این مسیر پر دردسر رشد و پیشرفت به سرعت بگذریم.

عباس مقتدایی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شواری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری بصیرت درخصوص سخنان اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه امروز شاهد احیای اقتصاد ایران هستیم، گفت:اقتصاد ایران نیازمند آن است که دولتمردان از جمله شخص آقای روحانی باور کنند که ایران، اقتصاد هفدهم دنیا است. رئیس  جمهور ما باید به خودباوری جوان های کشور و فن آورانه کشور ما بیش از این ایمان بیاورد.

وی افزود: آقای ریئس جمهور باید بداند که یک کشور با این توانمدی های عظیم که تحت فشارهای همه جانبه آمریکا  است، می تواند مقاومت کند و آمریکا را از میدان به در ببرد و رئیس جمهور آمریکا را به بدبختی بکشاند. جمهوری اسلامی ایران به قدری توانمند است و درون مایه ها و بنیه های قوی دارد که می تواند بیش از این پیشرفت کند. آقای ریئس جمهور باید بداند که لیاقت ملت ما بیش از آنی است که ایشان در عرصه مدیریتی اقدام کردند و عملا بخشی از دردسرها برای ملت ایران پدید آورد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر خودباوری مسئولان کشور،تصریح کرد:ما معتقدیم تا وقتی آقای ریئس جمهور و مدیران این کشور باور نکنند که می توانند با اتکاء به درون و  اقتصاد مقاومتی به بالاترین مراحل رشد برسند، ما نمی توانیم از این مسیر پر دردسر رشد و پیشرفت به سرعت بگذریم؛ البته ما امروز در عرصه های هوا فضا، دستیابی به مرزهای دانش، در زمینه های مختلف پزشکی،  ساخت تجهیزات و انواع و اقسام تکنولوژی ها جزء رده های ممتاز جهان هستیم، این در حالی است که بیشترین فشارها بر ما وارد شده است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بخشی از مشکلات امروز ناشی از مدیریت ناکارآمد سال های گذشته است، خاطرنشان کرد: پیشرفت های کشور ناشی از خودباوری ملت ایران است که در نتیجه روحیه ای است که امام خمینی(ره) در این ملت دمیده است که باید این روحیه را با چنگ و دندان حفظ کنیم و به سرعت آن را گسترش دهیم، کما اینکه امروز مجلس انقلابی در این عرصه گام هایی برداشته و گام های بلندتر مجلس نیز در راه  است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات