صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۲۸۲۷۹
در نشستی خبری مطرح شد

تشریح اهداف سفر رئیس قوه قضاییه به عراق

رئیس قوه قضاییه قبل از عزیمت به کشور عراق گفت: در این سفر در جهت هرچه بهتر شدن مناسبات حقوقی و قضایی، مذاکراتی با مسئولان قضایی این کشور صورت می‌گیرد.

 سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری قبل از عزیمت به کشور عراق با در تشریح اهداف این سفر، اظهار کرد: این سفر با دعوت آقای فائق زیدان رئیس شورای قضایی عراق انجام می‌شود و مقصد بغداد خواهد بود و ضمن زیارت حرم امامین کاظمین (علیهماالسلام)، دیدارهایی با رئیس شورای عالی قضایی، رئیس جمهور، نخست وزیر و مسئولین دیگر کشور عراق خواهیم داشت.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به برنامه ریزی برای انجام دیدارهای مردمی، ادامه داد: ایران با کشور دوست و همسایه عراق، مناسباتی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد و شاید در بین تمام کشورها ارتباط فرهنگی که با عراق داریم با کمتر کشوری داشته باشیم.

رئیسی با بیان اینکه ارتباط عمیق فرهنگی بین مردم ایران و عراق وجود دارد و این مناسبات روز به روز در حال افزایش است، یکی از مناسبات مهم با این کشور را مناسبات حقوقی و قضایی دانست.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: مرز مشترک با عراق، تبادلات مرزی، تجارت، ترددها و اعزام زائر روابط حقوقی و قضایی ایجاد می‌کند و در این سفر در جهت هرچه بهتر شدن مناسبات حقوقی و قضایی، مذاکراتی با مسئولان قضایی صورت می‌گیرد.

رئیسی مسئله زندانیان عراقی و ایرانی را به عنوان یکی از محورهای این سفر مورد توجه قرار داد و با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌هایی بین دو کشور در جریان این سفر، تاکید کرد که امضای این تفاهم نامه‌ها و اجرایی شدن آن‌ها به تحکیم روابط دو کشور و بهتر شدن آن کمک می‌کند.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که در این سفر ضمن ملاقات با مسئولان عراقی، موضوع مناسبات ایران وعراق در حوزه حقوقی و قضایی بهتر از گذشته شکل بگیرد.

رئیسی "پیگیری پرونده ترور ناجوانمردانه شهید قاسم سلیمانی و همراهان ایشان را که بوسیله آمریکا صورت گرفت، به عنوان یکی از محورهای مهم این نشست مورد اشاره قرار داد" و گفت: دستگاه قضایی عراق این موضوع را دنبال و حکم جلب ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا را صادر کرده است که این اقدام جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: این موضوع از مسائل مهمی است که ما نیز پیگیر آن هستیم و این احساس را در دستگاه قضایی و مسئولان عراقی می‌بینیم، امیدواریم این مسئله به سرانجام روشنی برسد تا برای دو ملت ایران و عراق پاسخ روشنی داشته باشیم.

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات